امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 6th, 2017 7:10 | کد خبر : 20410 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حمایت های ایران باعث آزاد سازی مناطقی از آذربایجان در جنگ قره باغ شد

امام جمعه پارس آباد گفت: کمک ها و حمایت های ایران اسلامی سبب آزاد سازی بخش های زیادی از خاک جمهوری آذربایجان از اشغال ارمنستان در جنگ قره باغ شد.

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام سید سعید رشادی در خطبه های نماز جمعه پارس آباد با اشاره به ۱۷دی سالروز آزاد سازی شهر “هورادیز” جمهوری آذربایجان واقع در نقطه مقابل اصلاندوز ، از تصرف نیروهای ارمنستان در مناقشه قره باغ ، افزود: مردم و دولتمردان جمهوری آذربایجان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به خصوص مردم مغان در آزاد سازی این شهر و نیز بخش ها و مناطقی از اطراف سد میل و مغان نقش اساسی داشتند.

وی ادامه داد:  نیروهای ارمنی قصد انهدام و تخریب حتی سد مشترک میل و مغان را داشتند که اگر عملی می شد آسیب جدی به ایران و آذربایجان وارد می شد اما جمهوری اسلامی ایران با اقدام به موقع از این سد محافظت کرد.

وی با اشاره به حمایت ها و کمک های بشردوستانه ایران اسلامی به ویژه مردم مرزنشین پارس آباد از آوارگان و جنگ زدگان آذری، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز از آوارگان آذری استقبال کرد و آنان را اسکان داد و ماهها پذیرایی کرد و اگر این کمک ها و حمایت ها نبود سرنوشت بسیار بدی گرفتار می شدند.

وی با اشاره به سالروز واقعه استعماری کشف حجاب به فرمان رضاخان در سال ۱۳۱۴، اظهار کرد: این طرح با هدف همسان سازی با کشورهای اروپایی صورت گرفت که البته با هوشیاری روحانیت و مردم متدین با شکست مواجه شد.

او اضافه کرد: البته بعدها با شیوه های دیگری علیه حجاب تبلیغاتی انجام گرفت که با عنایات الهی و در سایه استقرار انقلاب اسلامی تمام این توطئه ها و دسیسه ها نقش بر آب شد.

رشادی با انتقاد از پرداخت نشدن غرامت باغداران و کشاورزان خسارت دیده از تگرگ ، اظهار کرد: اگر چه مسوولان منطقه و استان تلاش ها و پیگیری هایی در این رابطه کرده اند ولی تا امروز این اقدامات نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه در اثر این بلای طبیعی خسارت سنگینی به کشاورزان منطقه وارد شده است ، اضافه کرد: اگر این خسارات و زیان ها جبران نشود، بسیاری از زارعان منطقه ورشکست خواهند شد از این رو به لحاظ اهمیت بخش کشاورزی، نیاز است در راستای اقتصاد مقاومتی از آن حمایت جدی شود.

وی از افتتاح ساختمان بیمارستان در حال احداث ۱۶۰تختخوابی پارس آباد در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بخشی از تجهیزات درمانی و پزشکی مورد نیاز این بیمارستان خریداری و به منطقه حمل شده که به محض تکمیل ساختمان کار نصب این تجهیزات شروع خواهد شد.

او همچنین دستگاه MRI را از نیازهای اساسی این شهرستان عنوان و بیان کرد: برای رفع این مشکل یک دستگاه MRI با مشارکت بخش خصوصی خریداری می شود که با راه اندازی آن نیازی به مراجعه و ارجاع انبوه بیماران منطقه به مرکز استان و استان های دیگر نخواهد بود.

وی با قدردانی از فعالیت های شهرداری پارس آباد در توسعه و عمران شهر و خرید و تهیه معدن شن و ماسه، خواستار رفع مشکل آسفالت و بهسازی خیابان محله ایثارگران شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات