امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 8th, 2017 5:16 | کد خبر : 20739 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حدود ۹۰درصد تولیدات مغان به بازار مسکو صادر می شود

استاندار اردبیل گفت: با ایجاد و راه اندازی بندر خشک در اصلاندوز و اتصال به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان، حدود ۹۰درصد تولیدات کشاورزی و صنعتی منطقه مغان به بازار مسکو پایتخت روسیه صادر می شود.

به گزارش مغانه آنلاین، مجید خدابخش روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های دهه فجر پارس آباد مغان افزود: راه اندازی بندر خشک اخیراً در کارگروه ویژه امور مرزی کشور مصوب شده است و در تلاش هستیم تا قبل از عید با تصویب در هیات وزیران ، اصلاندوز رسماً نقطه مرزی ریلی استان اردبیل شود.

وی ادامه داد: در این صورت استان اردبیل از طریق اصلاندوز به خط آهن جمهوری آذربایجان و در نهایت به روسیه متصل خواهد شد و این فرصت خوبی را برای صادرات و ترانزیت کالا و تولیدات اردبیل و دیگر استان های مجاور فراهم می کند.

وی از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری آذربایجان به اتفاق ۱۰۰تاجر و سرمایه گذار آذری به استان اردبیل در اسفند ماه امسال خبر داد و گفت: این سفر در راستای تعاملات ایجاد شده و توسعه و تقویت روابط فی مابین انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در کنار ایجاد بندر خشک در منطقه، به دنبال تسریع در مطالعه طرح راه آهن اردبیل- پارس آباد هستیم، اضافه کرد: راه اندازی بندر خشک به رونق فرودگاه پارس آباد و توسعه و پیشرفت منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

وی به سرمایه گذاری کلان و عظیم دولت در شبکه پایاب خداآفرین اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به شیوه نوین به آبیاری تحت فشار مجهز می شود.

وی به ضرورت کشت و تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا در این اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: اگر صنعت در این منطقه و اراضی به خدمت کشاوری نیاید وبه دنبال ایجاد صنایع تبدیلی ، تکمیلی و بسته بندی نباشیم نمی توانیم به اهداف تعیین شده دست بیابیم.

وی از اجرای طرح جامع توسعه منطقه درآینده نزدیک در مغان خبر داد و گفت: اجرای این طرح و برنامه به تولید محصولات اساسی و تدوین و رعایت الکوی مناسب کشت کمک زیادی خواهد کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۳۰هزار میلیارد ریالی در شهرستان های مشکین شهر، گرمی، پارس آباد و بیله سوار از محل اعتبارات آب های مرزی گفت: با تکمیل و افتتاح طرح های در دست اجرا، شاهد تحول و جهش اساسی در منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های منطقه گفت: شهرستان های مغان می تواند در رونق بخش صادرات استان، نقش آفرینی کند.

وی با بیان اینکه طرح بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پارس آباد در مراحل نهایی قرار دارد، اضافه کرد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان یک هزار میلیارد ریال برآورد شده که بخشی از این اقلام و تجهیزات آماده است.

به گزارش مغانه آنلاین،، در این آئین ۱۰۷طرح عمرانی، تولید، اقتصادی و خدماتی با یک هزار و ۴۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری به طور همزمان در شهرستان مرزی پارس آبادمغان به بهره برداری رسید.

لایروبی،ساماندهی و آبگیری دریاچه شهرک کشت و صنعت مغان با ۳۱۰ میلیارد ریال ، تجهیز و ارتقای هتلینگ بیمارستان ارس با ۲۸میلیارد ریال سرمایه گذاری، گازرسانی به ۴۱روستا با اعتباری بالغ بر ۱۳میلیارد ریال، ساماندهی رود ارس در بازه تپراق کندی با ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار و نوسازی کشت و صنعت مغان با ۷۱میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله پروژه های افتتاح شده در پارس آباد است.

همچنین فاز اول گلخانه فیروزآباد در سطح دو هکتار با ۲۰میلیارد ریال اعتبار، برق رسانی به ۱۶روستا با هفت میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال، شبکه ناحیه عمرانی دوم پایاب خداآفرین با ۶۵میلیارد ریال اعتبار، ساختمان اداره گاز بخش های تازه کند و اسلام آباد با افزون بر ۶۷میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۷کلاس درس در قالب سه باب مدرسه با اعتباری بالغ بر ۴۱میلیارد ریال از دیگر طرح های مهمی است که با امروز به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظرات