امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 28th, 2015 4:19 | کد خبر : 14733 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حدود ۵هزارو ۸۳۲تن بذر ذرت در پارس آباد تولید می شود

مدیر جهادکشاورزی پارس‌‌آباد گفت: امسال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی پارس‌‌آباد به کشت ذرت بذری اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۵ هزار و ۸۳۲ تن بذر ذرت استحصال شود.

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، “علی‌اکبر حسنیان” متوسط عملکرد این محصول در هکتار را ۲٫۵ تن اعلام کرد و افزود: این شهرستان در تولید و فرآوری انواع بذور کشاورزی به ویژه بذر ذرت از مناطق مستعد و پیشرو کشور است به طوری که هم‌اکنون این شهرستان در حدود ۸۰ درصد بذر ذرت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات

یک ذرت کار

این آمارها را دردی را دوا نمی کند. چه فایده ای دارد، کشاورزان مظلوم در هوای داغ تابستان و در سخت ترین شرایط ذرت بذری تولید می کنند ولی محصول و دسترنج آنان خریدار ندارد. آقای حسنیان نمی دانم خبر داری یا نه، ذرت بذری تولیدی سال های ۹۲ و۹۳ تا کنون به فروش نرفته و در انبارهای منطقه خاک میخورد. سوال من این است اگر این محصول در سایر استان ها و شهرستان ها تولید میشد آبا ابن بلا را به سرآنها هم می آوردند؟

ایدین ارژنگی

اقای حسنیان اگه امار ذرت های بذری که بصورت غیرقانونی کشت شده اند را هم بدهند امار تولید حتما خیلی بالا می رود

ناشناس

راستی آی برادر از ذرت کاران علوفه ای جه خبر؟
بگو که چند نفر واسطه چه بلایی سر این کشاورزان بدبخت آوردند، قیمتو چقدر پایین آوردند؟

ناشناس

گرچه خداوند مغان را از نظر شرایط آب و هوایی مستعد برای تولید چهارفصل خلق نموده است حیف که قدر نعمت را نمی دانیم حدود ۹۰درصد نیاز کشور در این منطقه تأمین می شود کشاورزان سختکوش و دانا و ماهر منطقه نمی توانند با اینهمه زحمت دسترنج خودشان را بفروش برسانند و در تأمین نیازهای فیزیولوژیکی با مشکل مواجه هستند در حالیکه اگر چنین اتفاقی در سایر استانها بیافتد آیا چنین موردی خواهیم داشت؟ پس بیاییم از حق کشاورزان منطقه که واقعا متحمل زحمات خانوادگی را عهده دار می باشند حمایت کنیم. و مثل سنوات مدید که خدمات حمایتی مسئول خرید آن بود این کار را مجددا انجام دهید.

دلسوز مغان

جناب مسئول همیشه طرفدار کشاورزان مظلوم باشید که محصولات شان بدست یه عده دلال بازها افتاده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟