امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 28th, 2014 6:54 | کد خبر : 8329 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حبیب برومند: نگفته ام كلمه مغان از نام شهرستان گرمي حذف شود

نماينده پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: در هيچ نطق يا سخنراني نخواسته ام كلمه مغان از نام شهرستان گرمي حذف شود، بلكه از وزير كشور درخواست كرده ام نام شهرستان‏هاي حوزه‏ ام به پارس آباد مغان و بيله سوار مغان تصحيح شود، زيرا دشت مغان و جلگه مغان در اين دو شهرستان واقع است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام والمسلمين برومند افزود: ارادت قلبي و تعلق خاطر بنده به گرمي بر كسي پوشيده نيست چرا كه همانند دوره سوم مجلس شوراي اسلامي قلباً خود را نماينده پارس آباد و بيله سوار و همچنين گرمي مي دانم، يكي از گواهان اين ارادتم كه بر مردم گرمي پوشيده نيست، مسئله الحاق پارس آباد، بيله سوار و گرمي به منطقه آزاد تجاري صنعتي ارس مي باشد.

وی ادامه داد: به گواهي اسناد و مدارك، از همان ابتدا كه پيگير اين موضوع بودم، در درخواست ها و پيگيري هايم از جمله اولين نامه ام كه به رئيس جمهور سابق تحويل دادم تا مكاتبات و مذاكرات در دولت فعلي و صدور مصوبه هيات دولت، خواستار الحاق هر سه شهرستان شده ام، زيرا بر اين باور بودم كه اگر اين منشا خير به منطقه مي آيد چه بهتر كه هر چه بيشتر امتداد پيدا كند تا مردم بيشتري از بركات آن بهره مند شوند و چه كسي بهتر از مردم مظلوم و انقلابي گرمي.
برومند تصريح كرد: در همين جا اعلام مي كنم با توجه به بزرگي نام مغان و اهميت اين خطه زرخيز، بنده به عنوان نماينده پارس آباد و بیله سوار علاقه مندم نام مغان علاوه بر پارس آباد و بيله سوار نه تنها زينت بخش نام شهرستان گرمي باشد بلكه در صورت تمايل مردم ديگر شهرستان هاي استان از جمله اردبيل، مشگين شهر و خلخال؛ نام اين شهرستان ها نيز مزين به نام اصيل مغان باشد و حتي سزاوار است نام استان نيز به استان مغان تغيير نام دهد چرا كه به اذعان همگان مغان قلب استان اردبيل و نگين آذربايجان و كل شمالغرب كشور است.
وي خاطرنشان كرد: عده اي معلوم الحال كه مردم، آنها و نياتشان را به خوبي مي شناسند اقدام به شايعه پراكني نموده و سپس بر اساس اين شايعات مصاحبه كرده و مقاله مي نويسند كه برومند گفته مغان از نام شهرستان گرمي حذف شود، اينان دروغگويان مغرضي بيش نيستند، سخني كذب گفته و بر مبناي سخن كذبشان مقاله مي نويسند! سخني بي اساس بر مبناي سخن بي اساس ديگر! اين سخنان در ميان مردم جايگاهي نداشته و نيازي هم به پاسخگويي ندارد.

او اضافه کرد: اما شگفتي من از برخي مسئولين است كه در دوره مسئوليت خود هيچ خيري را نصيب مردم شريف گرمي نكرده اند ولي امروز بر اساس يك شايعه و به قصد سوء استفاده از احساسات مردم، خويشتن را در جايگاه وزارت كشور تلقي كرده و با سوء استفاده از مسئوليت خود و بر خلاف نظر علما، ريش سفيدان و فرهيختگان شهرستان گرمي، نام تاريخي و اصيل گرمي را از تابلو ها و سربرگ ادارات اين شهرستان حذف كرده اند، در اين باره مردم شريف گرمي را ارجاع مي دهم به سخنان امام جمعه محترم اين شهرستان كه در تاريخ شنبه 5 آذر 1384 در صفحات اول و دوم نشریه اردبيل امروز نیز منتشر شده است.

IMG_0003
امام جمعه گرمی در آن زمان در مراسم استقبال مردم از رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی خواستار حذف کلمه مغان از روی نام شهرستان گرمی شده است.

حجت الاسلام صفری در ادامه این مراسم گفته است وقتي نام مغان مي آيد همه توجهات به سمت شهرستان هاي پارس آباد و بيله سوار و امكانات اين دو شهرستان از جمله كشت و صنعت مغان و گمرگ بيله سوار و وضعيت مناسب كشاورزي و دام پروري در اين دو شهرستان معطوف مي گردد، در حالي كه شهرستان گرمي كه اسم مغان را يدك مي كشد فاقد اين امكانات است.
برومند گفت: امروز حذف نام گرمي از تابلوها و سربرگ هاي ادارات شهرستان گرمي مرا به ياد سخنان دلسوزانه اين عالم بزرگوار انداخت و جاي تاسف است علي رغم هشدار حكيمانه ايشان در سال هاي گذشته، عده اي با اقدامات نسنجيده خود به كارهايي دست مي زنند كه مقدمات حذف نام اصيل گرمي را از تاريخ فراهم مي آورد.
او افزود: به نظر ما اين سخن حجت الاسلام صفري بسيار منطقي و از روي دنيا ديدگي ايشان بوده است، زيرا گرمي نامي اصيل و با قدمت تاريخي است و همگان در طول تاريخ و هم امروز اين خطه را با نام گرمي مي شناسند.

وی، خاطرنشان کرد: مردم شريف اين سامان همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده اند و شهداي بسياري را تقديم اين مملكت كرده اند، چرا چنين نام تاريخي و پرافتخاري كه تاريخ و فرهنگ اصيل اش با نام گرمي عجين شده است با كوته فكري عده اي مسئوليت نشناس و فرصت طلب از تاريخ اين مرز و بوم حذف شود؟ كساني كه با اقدامات شتاب زده و نسنجيده اقدام به حذف نام گرمي از تابلوهاي ادارات اين شهرستان كرده اند بدانند تنها چيزي كه عوض شده فقط تعدادي تابلو است و مردم گرمي تاريخ شان را با تابلو كسب نكرده اند كه با عوض كردن تابلو بتوان تغييرش داد چراکه گرمي با مردم خونگرم و فهيم اش هميشه گرمي بوده و تا ابد با همين نام اصيل و تاريخي خواهد درخشيد.(پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام حبیب برومند)IMG_0001 IMG_0003

کلمات کلیدی: , , ,

نظرات

65

دشت به جایی میگن هموار و مسطح.جماعت: کجای گرمی مسطحه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟