امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 17th, 2014 5:14 | کد خبر : 5308 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جنگل هاي مرزي پارس آبادمغان آتش گرفت

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري پارس آباد از وقوع آتش سوزي مهيب در جنگل هاي مرزي اين شهرستان خبر داد.

105399_832

خانش خداويردي زاده در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: بر اثر اين آتش سوزي كه لحظاتي پيش اتفاق افتاده تا كنون صدها اصله از درختان جنگل هاي نوار مرزي ايران و جمهوري آذربايجان طعمه حريق شده است.
وي، اظهار كرد: به دنبال بروز اين حادثه نيروهاي آتش نشاني، مرزباني و نيروي انتظامي با حضور در محل، براي مهار اين آتش سوزي تلاش مي كنند.
وي، با بيان اينكه اين آتش سوزي بسيار گسترده است، گفت: كمبود امكانات، عمليات اطفاي حريق و جلوگيري از سرايت آن به ساير نقاط جنگلي، را مشكل ساخته است.
وي، با اعلام اينكه تنها يك دستگاه آتش نشاني در عمليات مهار آتش سوزي حضور دارد، خواستار بسيج امكانات منطقه و مشاركت جدي ساير دستگاه ها در اين عمليات شد.
او، اضافه كرد: علاوه بر جنگل هاي مرزي ايران ، عرصه هاي جنگلي كشور مقابل نيز هم اكنون در آتش مي سوزد.
فرماندار پارس آباد نيز باتائيد خبر آتش سوزي جنگل هاي مرزي پارس آباد در كناره هاي رود ارس گفت: اين آتش سوزي در جنگل هاي پايين دست روستاي “دوستلو كندي” اتفاق افتاده است.
ايرج بيگدلو در حين عزيمت به محل آتش سوزي به خبرنگار مغانه، گفت: هنوز علت اين آتش سوزي مشخص نيست.
به گزارش مغانه، آتش سوزي جنگل هاي اين شهرستان به حدي وسيع است، كه دود غليظي آسمان منطقه را فرا گرفته و شعله هاي آتش از كيلومترها آن طرفتر نمايان است.

پیش از این چندین بار منابع و مناطق جنگلی در حاشیه ارس در جمهوری آذربایجان دچار آتش سوزی شده بود اما این نخستین باردر طول سال های اخیراست که مناطق جنگلی پارس آباد مغان در یکی از شمالی ترین مناطق مرزی جمهوری اسلامی دچار آتش سوزی می شود.
پارس آباد در نطقه ي صفر مرزي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان و شمال استان اردبيل واقع است.

اخبار مرتبط

نظرات