- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

جشنواره بومی و محلی در پارس آباد برگزار می شود

به گزارش مغانه، علیرضا احدی در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره‌ها در اردبیل با بیان اینکه این جشنواره ها به مناسبت هفته وحدت و دهه مبارک در سطح شهرستان های استان برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و رکود ورزش در بسیاری از مناطق، هیئت ورزش روستایی این فرصت را مغتنم شمرده و برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی را با همکاری ادارات ورزش و جوانان در سطح کلیه شهرستان‌ها در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه و همکاری و مساعدت ارگان‌های مختلف با هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان برای برگزاری این برنامه‌ها گفت: با توجه به وضعیت نامناسب مالی که در حال حاضر اکثریت هیئت‌های ورزشی استان با آن مواجه هستند، بخش خصوصی و ارگان‌های مختلف دولتی که توانایی مالی مناسبی دارند، می‌توانند در اجرای این برنامه‌های مفرح و شاد یاریگر ما باشند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل یادآور شد: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی با وجود اقبال عمومی و علاقه‌مندی همگانی مردم بستر بسیار مناسبی برای ایجاد همدلی و وفاق در بین مردم است.

احدی همچنین برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی در اماکن بسته را یک فرصت مغتنم برای برگزاری این بازی‌ها در فصل زمستان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان اکثریت قریب به اتفاق مردم به ویژه در روستاها مشغولیت خاصی ندارند این فرصت برای هیئت ورزش روستایی ایجاد شده تا با برگزاری جشنواره‌های ورزشی تحرک خاصی به مردم در این مناطق ببخشد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل در پایان سخنان خود از توجه جدی این هیئت به ورزش بانوان در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بسیاری از بازی‌های بومی و محلی در استان مختص بانوان است این فصل فرصت بسیار مناسبی است تا این قشر در ورزش‌های مختلف در سالن‌های سرپوشیده حضور یابند و هیئت استان آمادگی هرگونه همکاری برای برگزاری جشنواره‌های ورزشی برای بانوان را دارد. (فارس)