امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 18th, 2015 3:18 | کد خبر : 11518 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جزئیات استخدام در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، جزئیات آزمون استخدامی این وزارتخانه را تشریح کرد و از وضیت سهم پرداختی فرهنگیان در بیمه طلایی خبر داد.

به گزارش مغانه، سید محمد بطحایی در حاشیه گردهمایی توجیهی روسای گروه انجمن اولیا و مربیان که روز دوشنبه در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم.

وی افزود: جدول سهمیه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدفمان این است تا زمان برگزاری آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود، افزود: اما مسابقه یکی از آئین نامه های سازمان مدیریت آزمون های استخدامی است و باید به صورت سراسری و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید در آبان برگزار شود اما تلاشی داریم تا آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.

بطحانی گفت: سهمیه های استخدامی مطابق با نیازهای مورد نیاز در مناطق مختلف کشور است و هر منطقه بر اساس نیازهایی است که جذب نیرو سهمیه اختصاص می یابد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه افرادی که در آزمون استخدامی مورد پذیرفته می شود باید سهمیه ای به دانشگاه فرهنگیان بدهند، افزود: بودجه ای را برای برگزاری دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان پیش بینی نکرده ایم اما در حال بررسی هستیم و اگر توانستیم از سایر منابع هزینه های تحصیل این افراد در دانشگاه فرهنگیان را تامین کنیم و هیچ هزینه ای را از پذیرفته شدگان دریافت نکنیم اما اگر موفق به این کار نشدیم و یا توانستیم بخشی از هزینه ها را تامین کنیم بخش دیگر را از افراد دریافت می کنیم.

بطحایی افزود: در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندگان فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی در شرایط برابر از اولویت برخوردار هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره بیمه طلایی فرهنگیان نیز گفت: بیمه طلایی فرهنگیان طی امروز یا فردا نهایی می شود و دو بسته بیمه ای که بیشتر مورد اقبال فرهنگیان قرار گرفته نهایی شده است.

وی افزود: خدماتی که در سال گذشته توسط بیمه طلایی به فرهنگیان ارائه می شد در بسته شماره ۲ قرار گرفته است و داروهای ارزان قیمت در بسته شماره ۳ پیش بینی نشده است.

بطحایی اظهار کرد: حق بیمه در بسته شماره ۲ معادل ۳۰ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن توسط بیمه شده و ۱۵ هزار تومان دیگر توسط دولت پرداخت می شود و حق بیمه در بسته شماره ۳ معادل ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن توسط دولت و ۱۰ هزار تومان توسط بیمه شده پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه توصیه ما به فرهنگیان انتخاب بسته شماره ۳ است، افزود: بسته شماره ۳ پایه توسعه بسیار خوبی را داشته و داروهای ارزان قیمت از طریق بیمه پایه عرضه می شود به همین دلیل به فرهنگیان توصیه می کنیم تا بسته شماره ۳ را انتخاب کنند که سهم بیمه شده کمتر از بسته شماره ۲ است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره سرانه مدارس نیز گفت: امسال در بحث سرانه مدارس از وضعیت خوبی برخوردار هستیم و نسبت به سال ۹۲ می توانیم ۷۰ درصد سرانه بیشتری را به مدارس بپردازیم و سرانه مدارس در سال ۹۴، دویست میلیارد تومان است.

بطحایی درباره استفاده از مشارکت بخش خصوصی در اداره مدارس دولتی، افزود: موضوع واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را در سال گذشته نداشتیم بلکه از خدمات مدارس غیردولتی موفق برای اداره مدارس دولتی در مناطقی که با مشکل نیروی انسانی مواجه بودیم استفاده کردیم هم اکنون نیز در حال مذاکره با نمایندگان مجلس هستیم تا در مناطقی که با مشکل نیوی انسانی مواجه هستیم و مدارس مشکل تامین نیرو دارند از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.(مهر)

اخبار مرتبط

نظرات