امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 12th, 2014 12:52 | کد خبر : 5085 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ثبت سد میل و مغان در کنوانسیون بین المللی تالاب ها پیگیری می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ثبت سد و میل مغان پارس آباد در کنوانسیون بین المللی تالاب ها (رامسر) از سوی این اداه کل پیگیری می شود .

2_38_mil2

به گزارش مغانه، سیدرضا موسوی افزود: مناطق حفاظت شده گزرون گرمی و انزان مشگین شهر به همراه اثر طبیعی ملی اندبیل ، سوسن چلچراغ ، شیروان دره سی و درختان فسیلی شیخ محمدلو مشگین شهر نیز از جمله مناطق و گونه های گیاهی هستند که اقدامات برای ارتقای حفاظتی و تحت مدیریت انها در دست انجام است.

وی مناطق تحت مدیریت در استان را اثر طبیعی ملی سبلان با شش هزار و 606 هکتار ، غار یخگان با مساحت هزار و 100 هکتار و منطقه حفاظت شده مغان با مساحت 35 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: منطقه حفاظت شده آق داغ و نئور نیز در این مجموعه قرار دارد طوری که 7.8 درصد کل مساحت استان را مناطق تحت مدیریت محیط زیست تشکیل می دهد.

او با بیان اینکه زمینه های توسعه اکوتوریسم در این استان فراهم است، گفت: تنوع اقلیمی ، تنوع سامانه های زیستی ، غنای گونه های گیاهی و جانوری ، جاذبه های متعدد طبیعی و زیست محیطی ، وجود دو رودخانه دائمی ارس و قزل اوزن و گونه های گیاهی دارویی را از جمله قابلیت های اکوتوریستی استان ذکر کرد.

وی از مناطق اکوتون در فاصله دو ناحیه رویشی خزری و ایرانی تورانی و جنگل فندقلو به عنوان ذخیره گاه ژنتیکی مهم ترین رویشگاه های گیاهی یاد کرد و افزود: وجود موزه تاریخ طبیعی در اردبیل برای افزایش آگاهی های بومی در زمینه زیستگاه ها و حیات وحش استان بسیار موثر است.

در استان اردبیل بیش از 257 گونه پرنده ، 46 گونه پستاندار ، 29 گونه خزنده ، 7گونه دو زیست و 18 گونه ماهی وجود دارد.

تنوع گیاهی استان اردبیل شامل یک هزار و 200 گونه با 400 گونه دارای ارزش دارویی ، 98 گونه انحصاری و 19 گونه نیز در معرض تهدید و آسیب ذکر کرد.

منبع:ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات