امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 15th, 2013 8:26 | کد خبر : 1180 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تیم های دامپزشکی پارس آباد مغان بر ذبح دام های قربانی نظارت می کنند

رئیس شبکه دامپزشکی پارس آباد گفت: تیم های ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان بر کشتار دام های قربانی نظارت می کنند. اکبر شعبانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: شهروندان به منظور اطمینان خاطر از سلامت دام قربانی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و […]

sedas14_0_28783

رئیس شبکه دامپزشکی پارس آباد گفت: تیم های ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان بر کشتار دام های قربانی نظارت می کنند.

اکبر شعبانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: شهروندان به منظور اطمینان خاطر از سلامت دام قربانی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام، قبل از ذبح حتماً از نظر بهداشتی دام خود را به تائید بازرسان شبکه دامپزشکی برسانند.

وی، از تشدید نظارت بهداشتی بازرسان دامپزشکی همزمان با عید سعید قربان در این شهرستان خبر داد و گفت: با هدف ارائه خدمات نظارت بهداشتی به مردم، بازرسان این شبکه در روز عید قربان در کشتارگاه های دام، میادین اصلی شهر و اداره دامپزشکی مستقر می شوند.

وی، به شهروندان توصیه کرد به منظور حفظ سلامتی خود و کمک به تامین بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های خطرناک مشترک بین انسان و دام و نیز کاهش مسمومیت های عذائی در هنگام خرید دام و گوشت قربانی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شعبانی، با بیان اینکه دام زنده باید از نظر ظاهر سالم باشد، به افراد ذبح کننده دام توصیه کرد در موقع کشتار دام از دستکش، روپوش و عینک استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات