- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

چهاربانده کردن پارس آباد-اردبیل باعث کاهش آمار حوادث جاده ای می شود

به گزارش مغانه آنلاین، رضا اکبری روز پنجشنبه در بازدید از طرح چهاربانده کردن پارس آباد – سربند به اردبیل، افزود: توسعه، ایمن سازی ها و حذف نقاط حادثه خیز جاده ها و محورهای ارتباطی از سیاست های و برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است.

وی به ضرورت توسعه متوازن و توزیع امکانات و تجهیزات جاده ای و اعتبارات بر اساس شاخصای فنی تاکید کرد و نسبت به پیگیری موانع ارتقا راههای روستایی و فرعی و اصلی شهرستان پارس آباد با توجه به ترانزیتی بودن و بار سنگین ترافیک در این محور مساعد داد .

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی و اقتصادی  و عمرانی استان و حتی کشور تا حدود زیادی به چهار بانده کردن مسیر پارس آباد- اردبیل گره خورده است، گفت: با بهره برداری از پروژه ملی پایاب سد خدا آفرین و به تبع آن افزایش تولیدات کشاورزی شهرستان به بیش از ۲ میلیون تن در سال بر اهمیت موضوع افزوده خواهد شد.

علی علایی با اشاره به ترازیتی بودن جاده های شهرستان و تردد پرشمار انواع کامیون و وسایل نقلیه سبک و سنگین اتباع جمهوری آذربایجان در این محور افزود: متاسفانه گزارشات پلیس راه استان از اتفاق افتادن بیش از ۷۰ درصد تصادفات جاده ای منجر به فوت در محور های منتهی به شهرستان پارس آباد حکایت دارد.

وی ادامه داد: این امر باعث گردیده پروژه چهاربانده کردن این جاده به اولویت اول شهرستان تبدیل شود که امیدواریم با توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی و عنایات ویژه رئیس جمهوری در سفر به استان اردبیل و تخصیص اعتبارات ملی مورد نیاز این مطالبه مهم مردم شریف شهرستان و شمال کشور هر چه سریعتر محقق شود.

به گزارش مغانه آنلاین،مدیرکل راه و شهرسازی و معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، مدیرکل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور را در این بازدید همراهی می کردند.