- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

تصویب الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس در شورای عالی مناطق آزاد پیگیری می‌شود

به گزارش مغانه به نقل روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب‌باغی در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا اظهار کرد: این اتفاق موقعیت‌ها و مزیت‌های بسیار مناسبی را برای منطقه آزاد ارس به ارمغان خواهد داشت.

وی ضمن تبریک هفته دولت با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد فعالیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ارس رو به رشد و توسعه است گفت: ارس در بین مناطق آزاد هفت گانه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و قدرت ایفای نقش موثر در اقتصاد منطقه و کشور دارد.

عرب باغی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی ده‌ها پروژه سرمایه‌گذاری، عمرانی و گردشگری در هفته دولت در منطقه آزاد ارس صورت می‌گیرد.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت به مجموعه اعضای شورای اداری و تقدیر از منطقه آزاد ارس، فرمانداری مرند و جلفا و وزارت راه جهت پیگیری و اجرای تعریض جاده جلفا -مرند گفت: تعریض جاده 60 کیلومتری جلفا- مرند تا پایان سال آتی به همت مسئولان به اتمام خواهد رسید.

محمد حسن‌نژاد در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در منطقه گفت: احداث ورودی‌ها و روگذر راه‌آهن هادیشهر، تعریض جاده جلفا- ایوواغلی و جلفا- اصلاندوز، ایجاد و اتصال جاده شجاع به مارازاد، واگذاری اراضی کشاورزی گلفرج و سایر پروژه‌های عمرانی ظرفیت های زیرساختی منطقه را توسعه و بهبود می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد با همت و همکاری مردم و مسئولان و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آینده‌ای نزدیک رشد و توسعه منطقه آزاد ارس چشمگیرتر خواهد بود.

محمودی فرماندار شهرستان جلفا ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، تجاری، آموزشی و عمرانی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را مورد اشاره قرار داده و گفت: احداث تصفیه‌خانه آب شرب جلفا و مرند، طرح فاضلاب شهر هادیشهر، احداث تونل محور جلفا سیه رود، توافق گازرسانی به روستای اشتبین، قولان و میسن، ایجاد شهرک صنعتی هادیشهر، پل قره برون و استادیوم پنج هزار نفری هادیشهر از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است.

وی پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح شهرستان جلفا در هفته دولت را بالغ بر 9 میلیارد و هشت میلیون تومان برآورد کرد و گفت: عمده این پروژه‌ها طرح‌های روستایی بخش های مسکن، راه و آب شرب است.