امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 10th, 2017 5:32 | کد خبر : 21248 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تخلف در کشت و صنعت مغان بی شمار است/عزل و نصب در شرکت مغان باید بدون قید و شرط متوقف شود /ریشه کنی شبکه ناسالم در کشت و صنعت مغان

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار با انتقاد شدید از مدیریت سابق شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به واسطه فعالیت شبکه ناسالم وفاسد، تخلف در این بنگاه بزرگ اقتصادی واقعاً بی شمار است.

به گزارش مغانه آنلاین، شکور پورحسین در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه پارس آباد افزود: امروز توانستیم، شبکه ناسالم و فاسدی که سال های سال بر کشت و صنعت مغان حاکم بود ریشه کن کنیم.

وی با بیان اینکه دست هایی در کار است تا این شبکه ناسالم و فاسد همچنان بر شرکت مغان مدیریت کند، ادامه داد: برای مدیر عامل شرکت مغان به خاطر سوء مدیریت و ارتکاب به تخلفات عدیده، دو پرونده تشکیل شده است که برای بخشی از پرونده قضایی توسط دادگستری اردبیل کیفرخواست صادر شده و پرونده دیگر در هیات تخلفات اداری ریاست جمهوری در حال رسیدگی است.

پورحسین گفت: به خاطر وجود همین شبکه ناسالم از وزیرجهاد کشاورزی سوال کردیم و از او خواستیم مدیران شبکه ناسالم و باند فعال در شرکت مغان را هرچه زودتر کنار بگذارد.

وی ادامه داد: متاسفانه جناب حجتی هیچ پاسخی در مورد شرکت مغان نداشت و فقط براساس همان مطالب خلاف واقع معاونانش و مسوولان این شرکت قضاوت می کرد ولی ما و برخی نمایندگان او را از اوضاع اسف بار این شرکت آگاه کردیم.

وی افزود: زمانی هفت هزار پرسنل رسمی و سه هزار پرسنل غیر رسمی در این شرکت مشغول کار و خدمت بود اکنون چه اتفاقی افتاده که این رقم به ۷۰۰نیروی رسمی و یک هزار و ۵۰۰نفر پرسنل غیر رسمی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰تا۸۰درصد کسانی که در این شرکت استخدام شده اند، غیر بومی و از شهرستان های تبریز، کلیبر، اهر، مشگین شهر و حتی مناطقی از اصفهان هستند و این در حالی است که بر اساس آمار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۰هزار نفر بیکار در منطقه مغان وجود دارد.

ریشه کنی یک شبکه ناسالم در شرکت مغان

نماینده پارس آباد در مجلس از ریشه کنی یک شبکه ناسالم و فاسد در کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: اکنون می خواهند یک باند و شبکه فاسد دیگری را در این شرکت بر سر کار بیاورند که ما به شدت با آن مخالفیم.

وی بیان کرد: به خاطر پیگیری ها و فشارهایی که به پشنوانه رای شما مردم عزیز بر وزارت جهاد کشاورزی وارد کردیم مجبور شد مدیریت این بنگاه عظیم اقتصادی و صنعتی را تغییر دهد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار افزود: بعد از تغییر مدیران این شرکت، تلاشمان این بود که مدیرانی بومی، ارزشی، توانمند، دلسوز و متخصص جایگزین آنان شوند تا کشت و صنعت مغان در مسیر رشد و ترقی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بعد از تغییر مطلع شدیم که با یک سناریوی دیگر بدون تعامل و هماهنگی با مجمع نمایندگان استان و حتی خود زیر مجموعه دولت، همان شبکه ناسالم که قبلاً در منطقه حاکم بود با پوشش و لباسی دیگر می خواهند یک شبکه فاسد دیگر را در راس این شرکت بگمارند.

وی بیان کرد: بعد از اطلاع از این قضیه، بلافاصله با مقامات و نهادهای حاکمیتی و برخی مسوولان بلند پایه کشور و وزیر جهاد کشاورزی رایزنی و مذاکراتی انجام دادیم و از آنان خواستیم که ابلاغ اعضای این شبکه را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه، متاسفانه شخصی به نام “خلیل آقایی” معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی در شکل گیری این شبکه ناسالم دست دارد و صحنه گردان این شبکه است، گفت: تعجب ما از این است که چرا این فرد با طرح این سناریو می خواهد تا شبکه فاسد دیگری را بر مغان حاکم کند.

وی گفت: علاوه بر آقایی، همچنین “عیسی کلانتری” وزیر اسبق جهادکشاورزی و دبیر کل خانه کشاورز، “اروجعلی محمدی” مدیر عامل معزول کشت و صنعت مغان و برخی دیگر از مدیران جهاد کشاورزی افرادی هستند که در تشکیل شبکه ناسالم جدید و طراحی سناریو نقش دارند.

او با بیان اینکه متاسفانه به نوعی خود استاندار اردبیل در این قضیه دخیل است ، ادامه داد: به اعتقاد ما استاندار اردبیل شخصی “ندانم گرا” است چرا که در خصوص چندین موضوع مهم از جمله وضعیت شرکت مغان و فروش این شرکت، علت اجرا نشدن طرح راه آهن که قرار بود از سمت پارس آباد عملیاتی شود ، از ایشان سوالاتی پرسیدیم که وی در پاسخ تنها به نمی ندانم بسنده کرد.

پورحسین با بیان اینکه انتقاد از استاندار به معنای عدم تعامل با دولت نیست، ادامه داد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نامگذاری شده است و معظم له فرموده اند بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های مناطق مرزی به نحو مطلبوب استفاده شود از این رو مغان به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ منطقه بایستی طبق منویات مقام عظمای ولایت تقویت شود .

وی گفت: عده ای منفعت طلب می خواهند آنقدر شرکت کشت و صنعت مغان را ضعیف و ضررده نشان دهند تا از این راه به مطامع و منافع شخصی خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قصد ایجاد تقابل بین اردبیل و مغان را نداریم، گفت: مغان حق خود را می خواهد و کشت و صنعت و دامپروری مغان حق جوانان مغان است.

وی ادامه داد: باید شرکت های مغان و پارس تقویت شود تا جوانان جویای کار بتوانند در این شرکت های اقتصادی و صنعتی مشغول کار و فعالیت شوند.

وی با اعلام اینکه هدف ما کمک به شرکت مغان است تاکید کرد: کشت و صنعت حیاط خلوت برخی ها نیست بلکه این شرکت حق مغان و جوانان مغان است.

وی با بیان اینکه شرکت مغان یک بنگاه عظیم اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است، ادامه داد: باید شخصی به سمت مدیر عامل این شرکت انتخاب شود که در حد وزیر و فردی ارزشی، توانمند، متخصص، فنی، دلسوز و آشنا به منطقه و بومی باشد.

وی با انتقاد از انتخاب فردی غیر بومی و غیر متخصص برای پست مدیریت این شرکت گفت: مگر خدای ناکرده نخبگان مغان مرده اند که مدیر کشت و صنعت مغان از اهر، مشگین شهر و تبریز انتخاب می شود.

وی گفت: انتظار ما از دولت این است که به رای مردم این منطقه تمکین کنند و نگذارند شرکت مغان به حیاط خلوت عده ای تبدیل شود.

وی خطاب به برخی از افرادی که احتمال می دهند “اروجعلی محمدی” در سمت مدیرعاملی کشت و صنعت مغان ابقا شود، گفت: محمدی معلوم نیست به چه چیزی اعتقاد دارد و ما به دنبال این هستیم که او را از این شرکت ریشه کن کنیم و به خاطر سیاسی بودن، غیر تخصصی بودن ، بی عدالتی هایی را در حق مغان روا داشته است.

تخلفات در کشت و صنعت مغان  مغان بی شمار است

پورحسین گفت: تخلفات هیات مدیره قبلی شرکت کشت و صنعت مغان واقعاً بی شمار است و ما حدود ۲۰مورد از این تخلفات را احصا و به کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس منعکس کردیم.

وی از طرح دو سوال از وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این سوالات در خصوص عرضه سموم کشاورزی غیر استاندارد در منطقه و وضعیت کشت و صنعت مغان است که در روزهای آینده جناب حجتی به این سوالات باید پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی شکل گیری شبکه ناسالم جدید گرفته شود، گفت: بنا به عهدی که با مردم بسته ام حاضرم ۱۰بار جانم را تقدیم کنم تا جلوی فعالیت این شبکه فاسد گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید بدون قید و شرط عزل و نصب در شرکت مغان متوقف شود، اضافه کرد: نگرش های استاندار اردبیل، مخالف سیاست های کلی دولت، سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی گفت: با پوشیدن کفن، جلوی معارفه اعضای هیات مدیره جدید شرکت مغان را می گیرم و نمی گذارم شبکه ناسالم دیگر در این بنگاه اقتصادی شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: باید همه دست به دست هم دهیم، یک مدیر توانمند، ولایت پذیر، متخصص و ارزشی در راس شرکت مغان فعالیت کند تا با ارتقای این شرکت به جایگاه واقعی خود و افزایش تولید نفع و سود آن عاید کل منطقه شود.

وی از نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل و امام جمعه پارس آباد خواست با پیگیری موضوع، مانع شکل گیری یک شبکه ناسالم دیگر در شرکت مغان شوند.

عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نگرش ها و سیاست های در خصوص منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل را نادرست خواند و ادامه داد: منطقه آزاد تجاری در محدوده مغان ایجاد می شود و به این خطه تعلق دارد از این رو انتظار ما این بود که نام مغان بر روی آن نهاده شود که متاسفانه به قول هایی که در این خصوص داده شده عمل نشده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات