- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

تبعیض در صداوسیمای اردبیل!

به گزارش مغانه، متاسفانه صداوسیما نسبت به پوشش اخبار و گزارش های شهرهای اصلاندوز و پارس آباد حساسیت و دقت لازم را ندارد و همین موضوع باعث شده بسیاری از مسائل مهم این شهرها بازتاب لازم را پیدا نکند.

علیرغم انتقادهای شدید امامان جمعه اصلاندوز و پارس آیاد و همچنین فرماندار شهرستان پارس آباد و سایر مسئولان در جلسات و نمازهای جمعه از عدم پوشش خبری برنامه های این شهرستانها، متاسفانه صدا و سیما بدون در نظر گرفتن انتقادها همچنان روال خود را ادامه می دهد.

صدا و سیمای مرکز اردبیل بایستی با در نظر گرفتن اقلیم این شهرستان در پوشش اخبار و همچنین بها بخشیدن به مناطق توریستی و گردشگری و اقتصادی این شهرستان ها تلاشی بیشتر انجام دهد؛ چرا که صدا و سیما نقش مهم و موثری را در توسعه و همچنین اقتصاد و فرهنگ هر شهرستانی ایفا می کند.

از سویی ضعف صدا و سیمای اردبیل و تبعیض پخش خبر در این سازمان موجب گله‌مندی مردم این شهرستان ها نیز شده است.

گاهی وقت‌ها دیده ‌می‌شود که یک برنامه جزئی از یک نقطه استان چندین بار پخش شده و روی آنتن می‌رود ولی در کنار آن یک سری برنامه‌ فرهنگی و مذهبی مطلوب از پخش باز‌ می‌ماند که نیازمند توجه صدا و سیمای مرکز استان است.

برنامه‌ریزی ضعیف موجب این بی‌عدالتی شده در حالیکه صدا و سیمای استان متعلق به جای‌جای استان است و نباید بخشی‌نگری در آن تبدیل به فرهنگ شود و مسئولان رسانه ملی از بخشی‌نگری و تبعیض پرهیز کنند.

امیدواریم مسئولان صدا و سیمای مر کز اردبیل از تبعیض پخش اخبار خودداری کرده و عدالت را در جای جای استان رعایت کنند و پخش اخبار را منوط به یک منطقه نکند چون صدا و سیمای یک استان مربوط به تمام نقاط آن استان است و نباید استثنا قائل شد.

از مسئولین رسانه ملی خواهشمندیم که نسبت به این تبعیض ها در صدا و سیمای استان به طور جد واکنش نشان دهند و از این دسته اخبار جلوگیری کنند و فضا را برای چند دسته شدن و تبعیض مهیا نکنند.

امید است در سال همدلی و همزبانی مسئولان صدا و سیمای استان با کنار گذاشتن تعصبات از هرگونه بخشی نگری پرهیز کرده و سهم شهرستانها را در بهره برداری از این رسانه مهیا کنند و در ارتقا و اعتلای تمامی مناطق استان به دیده ی عدالت بنگرند، که مسلما پیامدهای مثبت آتی آن چه از لحاظ اقتصاد و اشتغال زایی و بهبود وضع معیشتی بخشی از جامعه بیکار این شهرستانها و چه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به نفع استان و شهرستان خواهد بود تلاش نمایند.

گزارش از :سجادمیرزایی

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "تبعیض در صداوسیمای اردبیل!"

#1 Comment By ناشناس On 2015/08/09 @ 4:27 ب.ظ

تا کی؟چرا دارید بهانه تراشی میکنید؟؟؟یک بار عزمتون رو جزم کنید متحد شید یک فکر اساسی بکنید تا برای همیشه شهرستان از این معضل نجات یابد.به فرض مثال انتخابا ت اینده باید فردی باشه که بتونه قدرتشو تو مجلس نشون بده و بتونه حرف ها و خواسته های این ملت رو تحمیل کنه.راهی ندارید جزاستان شدن.ایلام به اون کوچکی استان هست.همچنین اراک و بقیه شهرهای کوچیک.مگه این شهر ها چی داشتند که استان شدند؟؟؟درحالی که پارس آباد از لحاظ اقتصادی ،فرهنگی،سیاسی و علمی قابلیت مستقل شدن حتی چندین برابر خود اردبیل رو داشت و داره.استان شدن این شهرستان برابر با فلج شدن اردبیله.پیشرفتی که اینجا خواهد داشت به هیچ عنوان اردبیل نخواهد داشت برای همین تماما سعی بر این شده که پارس اباد بتدریج به فراموشی سپرده شه.کاش میشد این حرفا رو با جزئیات نوشت و در سطح شهرستان پخش کرد ولی متاسفانه برعکس سایر رسانه ها این رسانه انچنان گستره عمل نکرده .

#2 Comment By درد دل یک شهروند On 2015/08/10 @ 5:49 ب.ظ

همشهریان و دوستان عزیز نقش و ساختار سازمانی صدا و سیما در استان انحصاری است شاید به مراتب از سایر سازمانهای دیگر اولی تر هستتد اما کارکردش به مراتب پایین و بی کیفیت است چون نیروی انسانی متخصص و با خلاقیت با ویژگیهای خاص در این سازمان بسیار کم است و جلوی رشد استعداد های فردی را گرفته اند و چیزی جایگزین آن شده بنام چاپلوسی که در ذات ما ایرانیها که مسلمان هستیم نباید باشد و در استانها بیشتر برنامه ها مطابق با سلیقه شخصی افراد است نه تبلیغ چهره واقعی اسلام و حکومت جمهوری اسلامی ،دلیل این کاستی ها در صدا و سیما نا کارآمدی نیروی انسانی است چون هنوز استان اردبیل یک مجری متبحر و متخصص را نتوانسته پرورش بدهد در مصاحبه ها و گزارش ها ی ارائه شده در صدا و سیمای استان به وضوح قابل مشاهده است این نا کارآمدی به شرطی قابل حل بوده که پرورش و شناسائی این افراد در سطح استان به شکلی که انحصار ارائه گزارش در شهرستانها هم شکسته بشود و جوانان با استعداد را تشویق کرد که در تمام زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کار کنند تا جامعه ای داشته باشیم که با داشته های خود زندگی سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خویش را به جهان و بخصوص همسایگان خود عرضه کرده و تا دیگران چهره انسانی ما را سرلوحه خویش قرار دهند . به امید تحقق چنین حرکت از مسئولین صدا و سیمای استان اردبیل