- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

بیش از 66هزار فقره پرونده در محاکم قضایی پارس آباد مغان رسیدگی شد

IMG_4730

رئیس سابق دادگستری پارس آباد گفت: در دو سال اخیر، 66هزار و 257 فقره پرونده در شعبات مختلف دستگاه قضایی این شهرستان رسیدگی و مختومه شد.

یعقوب اسدپور امروز شنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان ها و رئیسان دادگستری پارس آباد با ارائه گزارش از فعالیت ها و عملکرد دوساله این مجموعه، گفت: از این تعداد پرونده، 63هزار و 640فقره در این مدت وارد مجموعه دادگستری شده بود و دو هزار و 617فقره موجودی اول دوره بوده است.
وی، اضافه کرد: در طول این مدت نه تنها تمام پرونده های واصله، بلکه تعداد دو هزار و 617فقره از هشت هزار و 50فقره موجودی اول از سوی قضات منطقه مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام مربوطه صادر شد.
وی، راه اندازی شعبه 102جزایی و دو واحد مصالحه، کاهش وقت رسیدگی از حدود 5/1 سال به حدود 35روز و افتتاح بازداشتگاه موقت را از مهم ترین اقدامات دستگاه قضایی منطقه در دو سال گذشته اعلام و بیان کرد: با تاسیس و راه اندازی بازداشتگاه موقت، زندانیان تحت قرار این شهرستان و حوزه های همجوار در این بازداشتگاه نگهداری می شود.
اسدپور، سلامت، نظم در امور، برنامه ریزی دقیق، مشارکت و همدلی را رویکرد دادگستری این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: در سایه تلاش مضاعف همکاران قضایی و اداری ، تدابیر دستگاه قضایی استان، عملکرد دادگستری پارس آباد در دو سال اخیر خیلی مطلوب بود.
وی، با بیان اینکه اطاله دادرسی در حوزه پارس آباد معنی ندارد، اضافه کرد: به واسطه سرعت عمل توام بادقت همکاران، در کمترین مدت ممکن به پرونده ها رسیدگی شده است.
به گفته وی، در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، بحث زندان این شهرستان نیز حل خواهد شد.
این مراسم با حضور رئیس و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل و جمعی از مسوولان محلی و استانی برگزار شد.
در این آئین بلال مظفری به عنوان رئیس جدید شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی و دادگستری و رحیم گلزاده به سمت دادستان جدید عمومی و انقلاب پارس آباد منصوب شدند.