- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

بهره برداری بهتری از بخش کشاورزی مغان نشده است

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام سعید رشادی روز یکشنبه در دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل کشاورزی را یکی از شاخصه های اساسی و مهم پیشرفت دانست و افزود: کشاورزی از لحاظ اسلام مقدس شمرده می شود و مطالعه زندگی پیامبران گویای این واقعیت است.
او اظهار کرد: توصیه امامان و ائمه معصومین همواره این بوده که خداوند برکت را در کشاورزی و دامداری قرار داده است.

وی ادامه داد : کشاورزی یکی از شاخصه های اساسی و مهم پیشرفت است به همین دلیل کشورهای توسعه یافته به کشاورزی اهمیت می دهند و کشاورزی را فرهنگ سازی می کنند
وی اظهار کرد: کشاورزی در کشورمان هنوز فرهنگ سازی نشده و برغم وجود منابع غنی آب و خاک باز در بسیاری از محصولات کشاورزی نیازمند واردات هستیم.
او با اشاره به اینکه چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می شود و این رقم خیلی در سطح پائینی قرار دارد گفت: دانشکده های کشاورزی کشور باید به صورت علمی در سر مزرعه برگزار شود نه به صورت تئوری در کلاس های درس که سرد و بی روح است.
او افزود: کلاس کشاورزی باید سر مزرعه تشکیل شود و دانشجو کاربردی تربیت شود و با فرهنگ سازی کشاورزی و ارائه آن به عنوان یک ارزش بتوانیم زمینه های رشد و ترقی را در جامعه فراهم کنیم.
حجت الاسلام رشادی بیان کرد: عدم حمایت های مالی از تولیدات کشاورزی ، عدم جبران زیان های ناشی از بلایای طبیعی از جمله سیل ، تگرگ و سرمازدگی و نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی که باعث خروج مواد کشاورزی به صورت خام می شود از جمله مهم ترین مشکلاتی است که مسوولان باید درصدد رفع آن باشند.