امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 4th, 2015 3:44 | کد خبر : 11003 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بهره‌برداری سدهای شهرستان گرمی سبب توسعه اقتصادی منطقه می‌شود

فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ با بهره‌برداری از سدهای در حال احداث شهرستان گرمی و مهار آب‌های جاری زمینه برای توسعه و رونق اقتصادی در منطقه فراهم می‌شود.

به گزارش مغانه به نقل از تسنیم، محمود علائی ظهر امروز در همایش شورای روستاهای بخش انگوت شهرستان گرمی اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان گرمی ۹ سد در حال احداث بوده که با بهره‌برداری از سدهای در حال احداث این شهرستان و مهار آب‌های جاری زمینه برای توسعه و رونق اقتصادی در منطقه فراهم می‌شود.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: برای تکمیل سد عمارت گرمی در سال آینده اعتبارات خوب و مناسبی اختصاص یافته که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات زمینه برای تکمیل این سد بزرگ و عظیم در شهرستان گرمی که جزو پروژه‌های مهم و اساسی شهرستان بوده فراهم آمده و بتوانیم در این زمینه شاهد تحولی اساسی در شهرستان باشیم.

وی گفت: در سال گذشته از محل‌های مختلف اعم از ماده ۱۸۰، تملک دارایی، مهار آب‌های مرزی و سایر منابع اعتبارت خوبی برای شهرستان اختصاص یافته که در تاریخ این منطقه بی‌نظیر بوده و توانستیم شاهد اجرایی و عملیاتی شدن پروژه‌های شهرستان باشیم.

علائی با اشاره به راه‌اندازی شورای هماهنگی امور روستا و اجرای طرح توسعه پایدار روستائی بیان کرد:‌ این امر می‌تواند در زمینه رفع مشکلات روستاها و ایجاد اشتغال در روستاها موثر و مفید بوده و توسعه و آبادانی را در این مناطق رقم بزند.

فرماندار شهرستان گرمی از انتخاب شهرستان گرمی به عنوان پایلوت اجرای طرح توسعه پایدار روستایی کشور توسط بسیج مهندسان کشور خبر داد و افزود:‌ این امر فرصتی مناسب بوده تا بتوانیم ظرفیت‌های شهرستان را در این حوزه به نمایش بگذاریم.

علائی با بیان اینکه شوراها عصاره ملت هستند، تصریح کرد:‌ شوراها باید در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و شعار سال و تعمیق همدلی و همزبانی دولت و ملت تلاش کرده و اهتمام ویژه‌ای برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه شوراها و مسئولان نظام است، گفت: باید مسئولان در گفتار و شعار صادق بوده و واقعیت‌ها را بدون کم و کاست برای مردم بازگو کنند تا زمینه اعتماد عمومی برای اعضای شوراها و مسئولان و مدیران فراهم شود که در این زمینه پرهیز از سیاست‌زدگی باید مد نظر شوراها و مسئولان باشد.

اخبار مرتبط

نظرات