- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

سفره سلامت در دبیرستان فرزانگان پارس آباد مغان برپا شد

IMG_0113

به گزارش مغانه، در این مراسم که به مناسبت هفته سلامت و با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم،برگزار شد دانش آموزان با طبخ و ارائه ی انواع غذاهای مفید، سالم، مغذی و گسترانیدن سفره ای رنگارنگ، ضیافتی به یادماندنی را رقم زدند.

در این آیین، دانش آموزان با پخت و عرضه انواع غذای سالم با محوریت محلی و سنتی، از جمله انواع کوکو، چلو مرغ، لوبیا پلو، سبزی پلو،انواع دلمه ، ته چین، خورشت، آش محلی، خورشت، دسر و سالاد، توانمندی ها و قابلیت های و هنر خود را در زمینه آشپزی، طبخ غذا و سفره آرایی به نمایش گذاشتند.

IMG_0129

علی نوری، معاون پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار مغانه، گفت: افزایش آگاهای های دانش آموزان در زمینه خواص غذاهای سالم و مفید و آشنایی آنان با این نوع از غذاها، رواج فرهنگ تغذیه سالم، ارتقای آگاهی های دانش آموزان با غذاهای مضر و ناسالم را از اهداف این مراسم برشمرد.

IMG_0118

وی، تغذیه سالم و پرهیز از عادات نامطلوب غذایی را در سلامتی و داشتن زندگی سالم و بانشاط، بسیار مهم دانست و گفت: مصرف غذاها و نوشیدنی های غیرمفید مانند فست فودها و غذاهای حاضری و پرچرب ، سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار، نه تنها فاقد ارزش غذایی هستند بلکه موجب بروز عوارض ، بیماری ها و اختلالات زیادی در انسان می‌شوند .