امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 24th, 2014 6:52 | کد خبر : 5438 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برده داري نوين در اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل كي برچيده مي شود؟

اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل به رغم داشتن 26 نيروي شركتي با سابقه و باتجربه در ساماندهي آنهاعاجز مانده است.

2012/07/18 02:47 ?.?

اين نيروها كه سرپرست 26 خانواده هستند عمدتا با مدارك تحصيلي دانشگاهي و از چهار الي يازده سال سابقه كار در مشاغل ستادي،دفتري و عرصه هاي منابع طبيعي استان، صرفا به علت بي توجهي مسوولان مربوطه هرگز از موهبت دولت مبني بر تبديل وضعيت استخدامي برخوردار نشده اند.
در بي مهري مسوولان اداره كل منابع طبيعي اردبيل نسبت به نيروهاي شركتي همين بس كه اين نيروها در قبال جانفشاني در اطفا’ حريق مراتع،مساحي اراضي ملي،تشكيل پرونده و پيگيري حقوقي متجاوزين به منابع ملي همواره شاهد تبعيض در تبديل وضعيت نيروهاي انساني بوده اند و بنا بر دستور اداره كل، در صورت ثبت مشخصات نيروهاي شركتي در اوراق و دفاتر اداري، مسوولان شهرستاني مواخذه خواهند شد.
اين دستور در حالي مكررا صادر مي شود كه بخاطر اينكه چيني بر چهره مبارك مسوولان مربوطه نيفتد نگهباني ادارات و عرصه هاي ملي شهرستان هاي استان در تعطيلات نوروزي عمدتا به نيروهاي شركتي واگذار مي شود.
از سوي ديگر طي سالهاي گذشته مديران منابع طبيعي استان علي رغم داشتن نيروهاي شركتي باسابقه و متعهد، نسبت به نيروي انساني اعلام نياز كرده و دهها نيروي قراردادي را از ادارات ديگر استان وارد سيستم و به پيماني شدن آنها اقدام كرده اند.
اين تبعيض ها عمدتا از ناحيه چند عنصر مافيايي و فاسد كه همچون سوسك فاضلاب از سالهاي گذشته در فضاي متعفن خودساخته، جاخشك كرده اند اعمال مي شود و با كمال تاسف، دامان انصاف و وجدان مديران كل ادوار مختلف را مي آلايد و حس بدبيني را نسبت به آنها برمي انگيزد.
مصداق ديگر بي مبالاتي و بي مهري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري اردبيل به نيروهاي شركتي، تبادل نيرو بين اين اداره كل و اداره كل حفاظت محيط زيست استان اردبيل است كه در سال 1388 بصورت برده داري نوين روي داد.
در اين تخلف محرز كه مديركل و معاونت برنامه ريزي و پشتيباني وقت اداره كل منابع طبيعي اردبيل امكان جذب آشكار اقوام خود را در منابع طبيعي نداشتند برادر و برادر زاده خود را براي اشتغال به اداره كل حفاظت محيط زيست معرفي كرده و در قبال آنها چند نيروي شركتي حفاظت محيط زيست را به ادارات منابع طبيعي استان وارد نمودند.
از ميان نيروهاي مبادله شده بين دو دستگاه اداري، به غير از دو نفر كه حقير يكي از آن مظلومان بلاتكليف هستم، بقيه افراد مبادله شده كه نورچشم مسوولان وقت بودند به سرعت تبديل وضعيت شده و سرانجام با قرارداد پيماني به استخدام دولت درآمدند.
از سال گذشته كه نيروهاي شركتي اداره كل منابع طبيعي با ابلاغ بركناري و عدم نياز دستگاه اداري به حضور آنها مواجه شده اند باوجود مراجعه مكرر به نهاد رياست جمهوري،وزارت جهادكشاورزي،سازمان جنگلها و مراتع كشور،استانداري اردبيل٬نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقريبا نيمه نخست سال را بلاتكليف مانده و در نيمسال دوم مجددا در قالب شركت پيمانكاري مشغول بكار شده اند.
اگرچه نمي توان ملاطفت،عنايت و توجه بي بديل حضرت حجت الاسلام سيدحسن عاملي امام جمعه فاضل اردبيل٬ دكتر خدابخش استاندار محترم و نمایندگان بزرگوار مردم را در پيگيري و تاكيد بر بكار گيري نيروهاي شركتي منابع طبيعي ناديده گرفت اما در نتيجه مقاومت اداره كل منابع طبيعي٬ نيروهاي مذكور در سالجاري نيز بدون دريافت بيمه و حقوق، همچنان بلاتكليف مانده اند.
موج بي برنامه گي، روزمرگي و گريز از مسووليت در قبال نيروهاي شركتي و به كار بستن تمام توان براي حفظ موقعيت اداري از سوي برخي از عناصر اداره كل منابع طبيعي هرگز اجازه نخواهد داد تا نيروهاي شركتي مربوطه، روياي عقد قرارداد اداري خود را حتي در خواب به نظاره بنشينند.
حال از مسوولان و مديران ارشد استان و هر عزيز ارجمندي كه فرياد بي رمق ما به گوششان مي رسد مي پرسيم كه به بازي گرفتن حيثيت و آينده 26 نيروي شركتي با ميانگين سني 40 سال با كدامين رويكرد دولت هاي عدالت محور و تدبير و اميد سازگاري دارد؟
در سالي كه به اشاره رهبر عزيزتر از جانمان، «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» نام گرفته است بركناري نيروهاي شركتي چه تناسبي با دغدغه اشتغال و اقتصاد دولت محترم دارد؟
در روزگاري كه افعي گراني هر رهگذري را نيش مي زند و تمام دستگاه هاي اداري،نيروهاي شركتي فاقد امكان تبديل وضعيت را حتي المقدور در قالب همان شركت سامان داده اند اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري اردبيل چرا به اخراج نيروهاي شركتي اصرار مي ورزد؟
از اين پس كدام دستگاه اداري، نيروي شركتي اخراج شده منابع طبيعي اردبيل را با چهل و دو سال سن و حتي بيشتر بكار خواهد گرفت؟
مسوولی كه بجاي تلاش براي تبديل وضعيت، بذر نااميدي را در دل دردمند نيروهاي شركتي مي كارد و رو در رو با آنها از مشاهده نكردن افق روشن برای شرکتی ها سخن مي گويد چگونه از عزم ملي و مديريت جهادي برخوردار است؟
باوجوديكه اعتبار لازم از سوي استانداري محترم براي ابقا’يكساله نيروهاي شركتي تصويب شده عدم تمكين،كارشكني و اطاله اقدام از سوي اداره كل منابع طبيعي را به كدامين مرجع بايد شكايت كرد؟
چشمان خيس واندوهگين همسران و فرزندان نيروهاي شركتي منابع طبيعي كي به اجراي عدالت اداري،عدم تبعيض در تبديل وضعيت و ساماندهي نيروها روشن خواهد شد؟
واحدهاي بازرسي،حراست و دفتر نمايندگي ولي فقيه در منابع طبيعي و آبخيزداري استان اردبيل چه زماني درد بي درمان نيروهاي شركتي را احساس خواهند كرد؟
از دشمنان برند شكايت به دوستان/چون دوست دشمن است شكايت كجا بريم

گرمی/ عیسی پاشاپور

اخبار مرتبط

نظرات

سعید ابراهیم زاده

بسمه تعالی
من به عنوان یک شهروند با دیدن این نوشته ناراحت شدم و از استاندار محترم اردبیل عاجزانه می خواهم در این مسله خودشان وارد عمل شوند و موضوع تبدیل این نیروها را حل کنند تا این افراد نسبت به دولت تدبیر و امید بدبین نباشند.

دردمند

اقای مدیر کل فعلا به فکر ماندگاری خودشان هستند نیروی شرکتی به یاد ایشان نمی افتد 0 مدیر باید ازجنس مردم باشد تا ….

خدابرس به فریاد

از دولت تدبیر و امید انتظار می رود روی شعار خود بماند و به آن عمل کند و از استاندار محترم تمنا داریم اداره کل منابع طبیعی را پاکسازی کند چون کسانی هستند که با آبروی این دولت تدبیر و امید بازی می کنند.

نیروی شرکتی

ما نیروهای شرکتی از پاشاپور خواسته ایم این گزارش را بنویسد و پشت وی ایستاده ایم. او درد همه ی ما را مطرح کرده است.

هموطن

از سایت وزین مغانه بخاطر انتشار این گزارش متشکرم. انشاا مسوولان از خواب بیدار شوند.

حسین زاده

شمایی که با اسم ابراهیم زاده نظر دادید لطفا اسم خودتان را بنویسید و از اسم دیگران سو استفاده نکنید .

محسني

از مسولين استان تقاضا مي كنيم تا به كل مشكل جوانان تحصيل كرده رسيدكي كنند تا جوانان به جاي مهاجرت به تهران يا خيابان كردي به كار مشغول شوند

هم استانی

زنده باد مغانه درود بر شما

علی

خیلی ممنون آقای پاشاپور که واقعیتها را بیان کردی

علیزاده

شرمنده آقای سعید ابراهیم زاده اسم شما را اشتباهی نوشتم عذر خواهی می کنم تو را خدا ببخشید شرمنده حلام کن

علی

مدیر کل فعلی عروسک خیمه شب بازی است وگردانندگان عروسک گروه بیله سوار می باشند…

ک.اف

امیدتان به خدا باشد اگه باهم باشین هر خواسته ای اجابت میشود.
از سایت تشکر میکنم مراقب باشید خبر یا نظر سمت و سو دار ارایه نشود باعث تشدید اختلافات میشود.

سیدعلی هاشمی

جناب پاشاپور عزیز.باسلام ودعای خیر.ضمن تقدیر وتشکر از حضرتعالی بابت افشاگری وانعکاص مصایب ومشکلات نیروهای شرکتی درتایید فرمایشات شمابنده مدت نه سال است به صورت شرکتی کار میکنم .وفریاد رسی نیست مسولین استانی که به فکر جایگاهشان هستند .منابع طبیعی هم تااین باند مافیایی حاکم میباشد امیدی به رفع این مشکل نیست

احمدرستمی نمین

با رضایت وتشکر وقدر دانی از مهندس محمود لطفی

احمدرستمی نمین

با رضایت وتشکر وقدر دانی از مهندس محمود لطفی واداره محترم

عباس شاکری

باسلام من در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی کار میکنم پانزده سال است سابقه کار دارم نیروی شرکتی بودم چند سال تو دولت قبلی قراردادی شدم ولی تو این دولت اومدن اقوام خودشان قراردادی کردن و ما رو از قراردادی به شرکتی اینهم دولت اعتدالی که خودم سنگش رو به سینم میزدم غافل از اینکه سینه خودم رو میشکافد