- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

برخورد جدی با تخریب کنندگان منابع طبیعی در پارس آباد

به گزارش مغانه آنلاین، عزیز جمالی روز افزود: منابع طبیعی و عرصه های جنگلی و مرتعی جزو سرمایه های ارزشمند ملی و از نیازهای اساسی و بی بدیل نسل حاضر و آینده است از این رو باید برای صیانت و حراست از آن به طور جدی اهتمام شود.

وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پارس آباد به صورت ویژه و شبانه روزی از عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه حفاظت و با سودجویان و متجاوزان و متعرضان به انفال برخورد می کنند، اظهار کرد: با هوشیاری ماموران منابع طبیعی و همکاری دادستانی پارس آباد از انتقال سند نزدیک ۱۹هکتار از اراضی ملی این شهرستان به اشخاص حقیقی جلوگیری شد.

جمالی گفت: این مقدار زمین دولتی را فردی فرصت طلب و سود جو با شگرد خاص و قیمت پایین از چندین نفر خریده بود و قصد انتقال سند مالکیت به صورت ثبتی به نام خود را داشت که با دستور دادستان پارس آباد جلوی آن گرفته شد.

به گفته وی فرد خاطی شناسایی و پرونده ای در این زمینه تشکیل شده و در دادسرای منطقه در حال رسیدگی است.

وی با اعلام اینکه ارزش ریالی این اراضی حدود ۳۰میلیارد ریال برآورد شده است ادامه داد: این زمین ها در حاشیه رود ارس واقع است و از اراضی مرغوب منطقه به شمار می رود.

جمالی با بیان اینکه مطابق قانون انتقال اراضی و عرصه های ملی به نام اشخاص خصوصی از مصادیق بارز زمین‌خواری است، گفت: صیانت و حفاظت از اراضی ملی و انفال وظیفه ای همگانی است و با اشخاصی که منابع طبیعی و اراضی ملی را تصرف و تخریب می کنند بر اساس قانون به شدت و بدون اغماض برخورد می شود.

او از افرادی که قصد خرید زمین ، به خصوص اراضی فاقد سند مالکیت رسمی را دارند خواست، به منظور اطمینان از ملی نبودن اراضی، قبل از معامله و خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراجعه کنند.

وی از شهروندان به ویژه عشایر منطقه خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه تصرف و تجاوز به منابع طبیعی و عرصه های جنگلی و مرتعی مراتب را فوراً با تماس با سامانه۱۵۰۴ گزارش دهند تا ماموران یگان امداد جنگل و مرتع در اسرع وقت رسیدگی کنند.