امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 7th, 2016 6:23 | کد خبر : 19644 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

با عوامل تخریب منابع طبیعی در پارس آباد برخورد قاطع شود

فرماندار پارس آباد مغان گفت: با عوامل تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی ، عرصه های جنگلی و مرتعی باید طبق قانون بدون اغماض و به صورت قاطع برخورد شود.

“اکبر صمدی” در نشست با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، افزود: منابع طبیعی به عنوان یک میراث ارزشمند، باید برای نسل های آینده حفظ شود از این رو صیانت و حراست از این نعمت الهی و انفال عمومی وظیفه ای مهم و همگانی است.

۲_۳۷۱۸۵

وی سطح مراتع و منابع طبیعی این شهرستان را حدود ۶۵هزار هکتار ذکر و بیان کرد: برای صد درصد این اراضی ملی، سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش پوشش گیاهی، سه طرح مهم آبخیزداری در “قوری چای” ، “قبله گاه” و “چوخلی قویی” این شهرستان در حال اجراست .

وی با بیان اینکه مراتع این شهرستان از نوع مرغوب و درجه یک است، تاکید کرد: تمامی مسوولان باید با وحدت رویه و هماهنگی در جلوگیری از تخریب مراتع و مقابله با متصرفان وارد عمل شوند.

فرماندار پارس آباد افزود: با توجه به استعداد و توانمندی های شهرستان، اجرای طرح های جنگل کاری با هدف اقتصادی و همچنین کشت گیاهان دارویی در مراتع ضروری است.

۳_۳۷۱۸۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از توجه ویژه فرماندار این شهرستان به بحث منابع طبیعی ، از برگزاری همایش پیشگیری از تخریب مراتع در شمال استان در آینده نزدیک خبرداد.

“شهامت هدایت” افزود : امسال ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری استان مصوب شده که این رقم در مقایسه با پارسال، سه برابر رشد نشان می دهد.

وی با اعلام اینکه با وحدت رویه و براساس رأی دیوان عالی کشور با تخریب کنندگان مراتع برخورد جدی می شود ادامه داد : در واگذاری اراضی پایاب خداآفرین به بهره برداران عرفی که مراتع را تخریب می کنند علاوه بر برخورد قانونی، زمین واگذار نخواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات