- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

با عاملان کشتار غیر مجاز دام در پارس آباد مغان برخورد می شود

80241129-2769309

به گزارش روزجمعه مغانه، ایرج بیگدلودر بازدید از کشتارگاه صنعتی پارس آباد افزود :  صیانت از بهداشت عمومی جامعه وظیفه همگانی است چرا که هرگونه سهل انگاری و اهمال در بهداشت عمومی سلامت جامعه رابه خطر خواهد انداخت.

وی، با بیان اینکه حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی یکیاز مهمترین وظایف دولت است، ادامه داد: به کلیه پرونده های تخلفاتی در زمینه کشتار غیربهداشتی و غیر مجاز دام با قاطعیت رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه  طبق قانون، هرگونه کشتار دام باید درکشتارگاه استاندارد صورت گیرد، افزود: اقدام خودسرانه در کشتار دام وعرضه لاشه بدون بازرسی بهداشتی علاوه بر تهدید بهداشت عمومی موجب بروز و شیوع انواعبیماریهای مشترک بین انسان و دام می گردد.

فرماندار پارس آبادبا تاکید بر اینکه اطمینان مردم از سلامت دام و فرآورد ه های خام دامی از اهمیتویژه ای برخوردار است ، خاطر نشان کرد : در این راستا در فواصل زمانی منظم در معیتضابطین دستگاه قضایی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح منطقه بازدید خواهد شد.

وی از فعالیت کشتارگاه صنعتی مجهز و مدرن در این شهرستان خبر داد و از کلیه دامداران و قصابان دام منطقه خواست جهت جلوگیری از هرگونه بیماری، دام های خود را جهت کشتار به این واحد صنعتی بسپارند.