- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

باحضور استاندار،17طرح عمرانی و اقتصادی در پارس آباد به بهره برداری رسید+تصاویر

02229

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور استاندار اردبیل 17پروژه عمرانی و اقتصادی با بیش از 270میلیارد ریال سرمایه گذاری در پارس آباد مغان به بهره برداری رسید.

054015

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در آیین افتتاح همزمان این پروژه ها در مسجد روستای “محمدکندی” پارس آباد با بیان اینکه باید به روستاها به عنوان واحد و بنگاه عظیم اقتصادی و تولیدی نگریسته شود، گفت: حمایت اساسی از روستاییان و توجه جدی به روستاها و رفع مشکلات و نیازها و مطالبات آنان، به افزایش میزان تولید منجر خواهد شد.

045069

مجید خدابخش، به نقش روستاها در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور اشاره و بیان کرد: روستاها با بهره برداری بهینه و مطلوب از امکانات و ظرفیت های موجود و با تلاش و همت مضاعف، کشور را از وابستگی به خارج نجات می دهد و موجب استقلال و خودکفایی اقتصادی و صنعتی می شود.

وی، بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران و بخش صادرات اشاره و اظهار کرد: خدمت به زحمت کشان عرصه تولید برای ما افتخار بزرگی است.

او، با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های پارس آباد، گفت: خاک زراعی این منطقه بسیار مرغوب و در حقیقت طلا است و منطقه ای که چنین نعمتی دارد نباید بیکار داشته باشد.

خدابخش به دستاوردها و آثار و برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت ایران عزت و استقلال یافته و این نعمت بزرگی است.

وی با اعلام اینکه در 35سال گذشته، سرمایه گذاری های عظیم و در حد اعجاز در روستاها شده است، ادامه داد: ما باید قدر این نعمت ها را بدانیم چرا که در قیامت و در محضر خداوند پاسخگوی این نعمت ها خواهیم بود.

استاندار اردبیل، با بیان اینکه تلاش می کنیم تا پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس ملحق شود، نسبت به پیگیری و حل مشکلات و نیازهای اساسی این شهرستان قول مساعد داد.

 به گزارش ایرنا، توسعه ایستگاه گاو سیمنتال به تعداد 200راس با 11میلیارد و 600میلیون ریال اعتبار، زهکش زیرزمینی 150هکتار از اراضی زراعی شرکت با پنج میلیارد و 900میلیون ریال سرمایه گذاری، کانال بتنی به طول چهار هزار و 800متر و اعتباری معادل چهار میلیارد ریال، آبیاری تحت فشار 150هکتار از زمین های زراعی بخش شش با 9میلیارد و 750میلیون ریال اعتبار، فاز نخست ایستگاه شش گاو های شیری (فری استال) به ظرفیت یک هزار راس و با 66میلیارد و 770میلیون ریال سرمایه گذاری و بازسازی و مرمت اساسی سالن ورزشی 500نفری شهرک آیت ا… غفاری با دو میلیارد و 250میلیون ریال اعتبار از جمله طرح هایی است که در سفر استاندار اردبیل به پارس آباد بهره برداری از آن ها آغاز شد.

همچنین بهسازی 224واحد مسکن روستایی با 25میلیارد و 257میلیون ریال اعتبار، بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان در هشت هزار و 500هکتار از اراضی واحد عمرانی 1و2 و با 112میلیارد و 950میلیون ریال سرمایه گذاری، گلخانه شرکت تعاونی و تولیدی مهر 22 و گازرسانی به 11روستای بخش اسلام آباد و شهرک شهید غفاری با بهره مندی 841خانوار از دیگر طرح های مهمی است که همزمان با ایام ا… فجر با حضور استاندار اردبیل و مسولان محلی در پارس آباد به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل امروز همچنین کلنگ گازرسانی به شش روستای شرق پارس آباد، شامل روستاهای تکه چی، قطارآباد، بهرام آباد، عبدالرضا آباد و حاج جعفر کندی را با 26میلیاردریال اعتبار به زمین زد.

استاندار اردبیل در بدو ورود به پارس آباد با حضور در گلزار شهدای گمنام و با نثار شاخه های گل و فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.