امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 15th, 2014 12:36 | کد خبر : 6481 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ایجاد منطقه آزاد تجاری موجب توسعه استان اردبیل می‌شود

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: تبدیل استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری موجب توسعه همه‌جانبه استان شده و همه مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

515

به گزارش مغانه، امید علی رعنایی بیله سوار اظهار کرد: در استان ما ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در زمینه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و معدنی وجود دارد ولی مدیریت خوبی در این زمینه انجام نگرفته که امیدواریم با سفر رئیس جمهور به استان و تعلق گرفتن اعتبارات لازم این کاستی‌ها برطرف شود.

وی گفت: این منابع طبیعی اگر به صورت فراگیر و با تدبیر خوب و دقیق در اختیار جوانان قرار بگیرد هم موجب از بین رفتن بیکاری در جامعه و هم سبب رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

این داوطلب نمایندگی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استان اردبیل به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های لازم قابلیت این را دارد که به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود و ما از مسئولان انتظار داریم که این مسئله را در سفر رئیس جمهور مطالبه کنند.

رعنایی تصریح کرد: تبدیل استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری موجب توسعه همه‌جانبه شده و همه مردم استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه از دیگر خواسته‌های مهم در سفر رئیس جمهور می‌توان به گمرک بیله‌سوار اشاره کرد، ادامه داد: روزانه سه هزار نفر از این گمرک تردد می‌کنند که می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق و احداث دانشگاه بین‌المللی در این منطقه هم موجبات تحصیل را فراهم و هم این منطقه را از نظر درمان و گردشگری در کشور نمونه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد کشت و صنعت دوم در استان می‌تواند از طرف مسئولان مورد توجه قرار بگیرد چرا که اگر این عمل محقق شود ظرفیت این را دارد که برای حدود هفت هزار نفر شغل ایجاد کند که اشتغال قطعا یکی از خواسته‌های مهم مردم از رئیس جمهور است.

رعنایی افزود: وضع نامناسب تولید در استان سبب شده فاصله زیادی را با سایر استان‌های کشور داشته باشیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه شاهد شکوفایی باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولان تمام نقاط ضعف استان را در این سفر به رئیس جمهور ابلاغ کنند تا تصمیمات مطلوب گرفته شده و همه مردم بتوانند از برکات این سفر برخوردار شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

آقاي رعنايي در جايگاهي نيستند كه راجع به چنين مسائلي اظهار نظر كنند
از آقاي برومند و دولت محترم در صورت الحاق به منطقه آزاد متشكريم
يا علي مدد