- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

ایجاد فرمانداری ویژه در پارس آباد به نتایج سرشماری بستگی دارد

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی افزود: متاسفانه در گذشته و در زمانی که خارج از چار چوب قوانین و مقررات موجود، برای ایجاد فرمانداری ویژه، فقط احراز دو شاخص قانونی مورد نظر بوده هیچ پیگیری و اقدامی از طرف مسوولان امر برای ارتقای جایگاه شهرستان پارس آباد مغان به عنوان دومین شهرستان بزرگ و مهم استان انجام نشده است.

وی افزود: این در حالی بود که با تصویب دولت در سطح کشور  ۳۵ شهرستان  به فرمانداری ویژه ارتقا یافته و از مزایای آن بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه شاخص های قانونی لازم برای تبدیل یک شهرستان به فرمانداری ویژه از سه مورد به پنج مورد افزایش داده شده، اظهار کرد: جمعیت ۲۵۰هزار نفری شهرستان، جمعیت ۱۲۵هزار نفری مرکز شهرستان، مساحت ۱۰هزار کیلومتر مربعی شهرستان، ۵۰سال سابقه فرمانداری و داشتن ۱۲۵کیلومتر بعد مسافت تا مرکز استان از جمله شاخص های مورد نیاز است.

به گفته وی، در زمان حاضر پارس آباد مغان غیر از یک مورد بعد مسافت ، حائز چهار شاخص دیگر نبوده ،مگرآنکه در سرشماری رسمی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ که در حال اجرا می باشد شاهد تغییرات مثبت در افزایش جمعیت شهرستان در سقف قانونی مورد نظر باشیم.

فرماندار پارس آباد به دعوت مدیر کل تقسیمات کشوری از شهرستان و بازدید میدانی ایشان از امکانات ، قابلیت ها و ظرفیت های مهم شهرستان و تشکیل جلسات متعدد در وزارت کشور اشاره و تاکید کرد: پیگیری های جدی جهت تحقق این مهم در اولویت برنامه های کاری مسوولان استان و شهرستان قرار دارد.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "ایجاد فرمانداری ویژه در پارس آباد به نتایج سرشماری بستگی دارد"

#1 Comment By علی On 2016/11/17 @ 4:06 ب.ظ

تشکر از فرماندار ساعی و کوشا