امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 29th, 2022 8:40 | کد خبر : 24321 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های زندانیان در اولویت قرار دارد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی پارس آباد مغان  گفت: ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های زندانیان اصلی ترین اولویت انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان است.

مغانه آنلاین-یکشنبه ۰۸-۰۳-۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مغانه آنلاین، ناصر اسکندری امروز (یکشنبه) در جلسه سالانه مجمع عمومی و مراسم نسیم مهر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پارس آباد افزود: در زمان حاضر بالغ بر ۱۹۰ خانواده تحت پوشش این انجمن هستند که بیشتر آنان از نظر مسائل اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار دارند.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر حدود ۱۰میلیارد ریال به طور مستقیم وغیر مستقیم به زندانیان نیازمند و خانواده های زیر پوشش این انجمن کمک شده ، ادامه داد: از این میزان بیش از پنج میلیارد و ۲۴۳میلیون ریال درامدمستقیم انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان بوده و چهار میلیارد و ۷۵۰میلیون ریال نیز با دعوت از شاکی ومتشاکی جهت مصالحه بارضایت طرفین به صورت تخفیف بوده است.

به گفته وی، درآمد سالجاری انجمن حمایت از زندانیان این شهر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی افزود : اگر شخصی مرتکب خلاف و زندانی شد ،نباید تاوان آن مجرم را خانواده او بدهند بلکه باید خانواده های این زندانیان تحت پوشش قرار گیرند تا آسیب های اجتماعی نسبت به آنها به حداقل برسد.

دادستان پارس آباد  با بیان اینکه بیشتر زندانیان افراد نیازمند هستند، خاطر نشان کرد : باید تلاش و حمایت  شود خانواده های زندانیان دست به تکدی گری و  جرائمی مبتلا نشده تا بتوانیم جامعه ای سالم و امنی داشته باشیم.

فرماندارشهرستان مرزی پارس آباد مغان نیزگفت: اکثر خانواده های زندانیان بیشتردر معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و اگر از این قشرحمایت نشود،  با زندانی شدن سرپرست خانواده، فشارهای  جبران ناپذیر روانی و مالی  متحمل خانواده آنها  شده و خانواده زندانیان در معرض آسیب های اجتماعی ،مشکلات اقتصادی  و عاطفی قرار می گیرند.

جابر جهان بین حمایت از خانواده های زندانیان را لازم و ضروری دانست و افزود: در برخی موارد همه این زندانیان مجرم و بزهکار نیستند و ممکن است براساس سهل انگاری به این وضعیت  گرفتار شده اند، باید تغییر نگاه و نگرش مردم نسبت به خانواده زندانیان فرهنگ سازی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان  بر ضرورت حمایت های همه جانبه خیرین و معتمدین از خانواده های زندانیان تاکید کرد.

این خبر حاکیست،  در جلسه سالانه مجمع عمومی و مراسم نسیم مهر انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پارس آباد، جمعی از خیرین و معتمدین، شهردار و رئیس دادگستری پارس آباد نیز حضور داشتند.

پارس آباد مغان : جمشید کریمی

اخبار مرتبط

نظرات