امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 15th, 2013 4:16 | کد خبر : 658 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اولین ایستگاه مطالعه در پارس آباد مغان راه اندازی شد

نخستین ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد افتتاح شد. به گزارش مغانه، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل روز یکشنبه در آیین راه اندازی این ایستگاه گفت: تا کنون 11ایستگاه مطالعه کتاب در استان دایر شده که سهم اردبیل از این تعداد 9و مشگین شهر و پارس آباد هرکدام یک ایستگاه […]

IMG_7770

نخستین ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد افتتاح شد.

به گزارش مغانه، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل روز یکشنبه در آیین راه اندازی این ایستگاه گفت: تا کنون 11ایستگاه مطالعه کتاب در استان دایر شده که سهم اردبیل از این تعداد 9و مشگین شهر و پارس آباد هرکدام یک ایستگاه می باشد.

صادق فرهمند امین افزود: طرح کشوری ایستگاه مطالعه به عنوان یکی از سیاست های مهم نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه کتاب و کتابخوانی، در مکان های پرتردد و عمومی و به منظور ارتقای سرانه مطالعه و فرهنگ سازی مطالعه کتاب اجرا می شود.

وی، استقبال مردم از این طرح را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: در این ایستگاه ها 150جلد کتاب کم حجم در قالب 15عنوان در زمینه ها و برای سنین مختلف جاسازی شده  تا علاقه مندان به کتاب بتوانند از آن استفاده کنند.

وی، با اعلام اینکه کتاب های ایستگاه ها ی مطالعه به صورت دوره ای عوض می شود، گفت: این ایستگاه ها ظرفیت شارژ حدود 50هزار جلد کتاب در طول سال را دارند.

فرهمند امین، اظهار کرد: هرفرد می تواند با مراجعه به ایستگاه های مطالعه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و مطالعه کرده و بعد از 15روز به همان ایستگاه و یا یکی از ایستگاه های مطالعه در سطح کشور و یا کتابخانه های عمومی سراسر کشور بازگرداند.

او، با بیان اینکه برای پارس آباد سه ایستگاه مطالعه کتاب در نظر گرفته شده است، از راه اندازی دومین ایستگاه در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: باید تلاش کنیم کتابخوانی و مطالعه مفید به عادت عمومی مردم تبدیل شود.

به گزارش مغانه، در آیین راه اندازی ایستگاه مطالعه پارس آباد، فرماندار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی منطقه و تعدادی از مسوولان محلی و استانی حضور داشتند.

نظرات