- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

انسان فرصت طلب فرزند حوادث است

فُرصت طلب کسی است که به هیچ گونه معیارهای اخلاقی و اجتماعی و تربیتی بستگی ندارد و یگانه هدف او در زندگی منفعت فردی و شهرت اوست.

فرصت طلب همیشه حق را به آقا بالا سرش میدهد و چشم بر تمام واقعیت ها می بندد و عقل برایش ابزار توجیه میشود.

شعار دادن ، تبلیغات دروغین ، تعقل برای توجیه کردن ، تخریب کردن ، تقلب ، رانت خواری ، دزدی و رشوه خواری ، شرک ورزی ، تفرقه افکنی ، تبعیض ، راه اندازی اختلافات قومی و مذهبی ، روش پوپولیستی ، سیاه بازی و غیره از خصوصیات ادمهای فرصت طلب میباشد.

انسان فُرصت طلب فرزند حوادث است و همیشه پای بوسی افراد قدرتمند می باشد بنابراین انسان فُرصت طلب همیشه در پی بکار بردن دسایس و توطیه ها بوده و به رنگ های مختلف تظاهر می کند چون او از فردای خود امیدوار نیست.

فرصت طلبان باچرب زبانی از هر کس و ناکسی تعریف و تمجید می‌کنند تا از حمایت همه برخوردار باشند و به اصطلاح، دل همه را به دست آورده باشند.

خداوند درسوره نساء: آیه ۱۴۱ یکی از صفات منافقان را فرصت طلبی عنوان می کند.

بالاخره روزى فرا میرسد که پرده ها کنار میرود و نقاب از چهره زشت آنان برداشته میشود، آرى

فرصت‌طلبی یکی از آفات بزرگ انقلاب است و تحرک فرصت طلبان از خطراتی است که به شدت نهضت اسلامی را تهدید می‌کند.

فرصت طلبان افراد نالایق خودمحور و خود خواهند ولی:

اگر مهربان باشی، افراد نالایق تو را به داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنندولی؛مهربان باش..!

اگر موفق باشی،دوستان دروغین و دشمنان حقیقی خواهی یافت ولی؛موفق باش..!

اگر شریف و درستکار باشی،فریبت میدهند ولی؛ درستکار باش..!

آنچه در طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند ولی؛سازنده باش..!

اگر به شادمانی و آرامش دستیابی،حسادت میکنند ولی؛ شادمان باش..!

نیکی های درونت را فراموش میکنند ولی؛ نیکوکار باش..!

بهترین های خود را به دنیا ببخش حتی اگر هیچگاه کافی نباشد ودرنهایت میبینی هر انچه هست همواره میان تو و خداست نه میان تو و افراد نالایق!!

خداوند؛بی منطق،بی انصاف و خودمحور نیست…

او مصلحت را خوب میداند و از ضمیر انسانها خوب خبر دارد داور بی چون چرایی است منتظر دادگاه او باشیم…

*افشین اسدزاده

8 Comments (Open | Close)

8 Comments To "انسان فرصت طلب فرزند حوادث است"

#1 Comment By خ—— ز On 2015/10/18 @ 7:12 ق.ظ

جناب اسدزاده بزرگوار شما دقیقا واقعیت را بازگو کردید در دوران دولت اصلاح طلبان دولت مردان فقط بلد بودند از دولتهای استکباری تعریف کنند ولی همان دولتها که این افراد از آنها برای خود بت درست کرده بودند نیم نگاهی هم به این خود فروخته ها نکردند ما در کتاب آسمانی آیات زیادی در رابطه با اصلاحات و راههای آن داریم و خداوند بزرگ و تعالی به انسانهایی هم اشاره کرده که انسانهایی خواهند آمد که خود را به شکل انسانهای اصلاح طلب در خواهند آورد و اینها از شیاطین زمان هستند و این افراد زاییده حوادث هستند ولی سرچشمه این حوادث از فتنه میباشد و اینها برای منافع خود به میدان می آیند ، دوست گرامی و همکار عزیز بنده بر صداقت شما شکی ندارم ولی به شما توصیه میکنم خود را از حیله این شیاطین به دور کنید چون این افراد دنبال افراد ساده دل هستند

#2 Comment By شهروند On 2015/10/18 @ 10:32 ق.ظ

متن را چندبار مطالعه کردم هیچ حیله و هیچ شیاطینی نیافتم به نظر می رسد آقای خ———ز دچار توهم شده و انتظار این هست افراد واقع بین باشند واین مطلب آقای اسدزاده صرفا” توصیه های اخلاقی و اسلامی با تمسک به قرآن و روایات اسلامی است حق مطلب خوب ادا شده و افراد برداشت های متفاوتی را از مسئله می نمایند که طبیعی است و باید بکوشیم فرصت طلب نباشیم و براساس تعالیم انسان ساز اسلام خودمان را تطبیق دهیم .ما چرا فرصت طلبانه اظهار نظر می کنیم موضوع مطرح شده مهندس اسدزاده هیچ ربطی به ان چیزی که اقای خ————ز اظهار نظر نموده اند ندارد آقای اسدزاده انسان بسیار پاکدامن و روشنگری هستند و سواد قابل قبول دانشگاهی هم دارند و مسلم است استقلال فکری هم بدنبالش داشته باشند ، عده ای بلدند فقط مارک بزنند و افراد باسواد را از میدان بدر کنند و خود با تراوشات ذهنی مسموم میدانداری کنند آنچه که آقای اسدزاده اظهار نظر فرمودن بسیار کم گفته اند افراد فرصت طلب مایه فساد و تباهی در جوامع بشری هستند همان بادیسم هستند منفعت طلب هستند و محور وجودی شان منافع نامشروع شان است .

#3 Comment By سلطانپور On 2015/10/18 @ 12:14 ب.ظ

با تشکر از آقای مهندس اسدزاده عزیز. جناب خ ز عزیز فرصت طلبان واقعی کسانی بودند که با نام دولت مکتبی. دادن لقب رجایی دوم به احمدی نژاد آمدند و دست به اختلاسهای کلان. دکل دزدی.رمالی و …زدند. اقتصاد مملکت را فلج کردند. سیستم بانکی را بشدت تضعیف کردند.ارزش پول ملی را هفتاددرصد پایین آوردندو….مغانه عزیز بیطرفی لطفا منتشرکن

#4 Comment By مدافع حق On 2015/10/19 @ 12:00 ب.ظ

تمامی اختلاس گرها دست پرورده هاشمی رفسنجانی و خاتمی است

#5 Comment By معلم On 2015/10/19 @ 12:12 ب.ظ

اقای خ-ز من به شما به عنوان یک هم فکر اصلاح طب توصیه میکنم از روی غرض ورزی سیاسی حرف نزنید ودر ضمن امام حسین هم در زمان خود یک اصلاح طب بود و برای اصلاحات تلاش می کرد بلکه تا یک عده افرادی که از اصول خار ج شده بود اند را به اصول بر گر داند در این زمان هم دولتی به نام اعتدال امده که منبع فکری اش صاحب نظران اصلاح طبان است و الهام گرفتن از برنامه های انها امر وز در جامعه ودر سیاست خارجی شاهد پیشرفت های روز افزون هستیم واز این بیشتر هم خواهیم دید در سایه مقام معظم رهبری.

#6 Comment By مدافع عدالت On 2015/10/20 @ 3:46 ب.ظ

آقای خ_ز – حتما توهم مثل احمدی نژادی ها رنگ پول را برای اولین بار دیدده ای ومنفعتی هم از آشفته بازار دولت دهم به تو رسیده ،احمدی نژاد مملکت را یک قرن عقب انداخت بازهم حیانداره می خواد درانتخابات شرکت کنه ،نه سیاست خارجی اش خوب بود ونه خارجی اش ،کمی مانده بود تاوان ندانم کاریهای احمدی نژاد رامردم با درآتش سوختن پس دهدتمام حرفهاش دروغ از آب در آمد مثل راه آهن اردبیل کسی رابرای استانداری انتخاب کرده بود که گزارش بازدیدش را ازروی کاغذ غلط می خوند !!!!

#7 Comment By دکتر a.a On 2015/10/22 @ 7:33 ق.ظ

برادر اسدزاده مقاله حضرتعالی را مطالعه کردم لیاقت واندیشمندی شمارا نشان می دهد

#8 Comment By ناشناس On 2015/10/22 @ 9:27 ب.ظ

سلام بر همه بزرگوارانی که به آقای خ-ز انتقاد می کنید لطفا مطالب ایشان را دوباره بخوانید قدری تامل کنید بعد اظهار نظر نمایید واز روی احساس حرف نزنید برخی از افراد اصلاح طلب فرصت طلب هستند که مترصد فرصت می باشند به این انقلاب ضربه بزنند اینها همان افرادی هستند که نه در انقلاب ونه زمان دفاع مقدس ونه در تداوم این انقلاب هیچگونه نقشی نداشتند بلکه دستشان ،ورای ونظرشان با دشمنان انقلاب ونظام یکی است اینها اصلاح طلب به معنای واقعی نیستند و….