- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

انجمن اولیا و مربیان پارس آباد از انجمن های فعال کشور است

12

به گزارش مغانه، احمد دهقانی در چهارمین جلسه شورای انجمن اوليا و مربيان مديريت آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد با اشاره به موفقیت ها و افتخارات این انجمن در سال های اخیر، افزود: این توفیقات در سایه ی تلاش مجدانه ی اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ، شورای انجمن اولیا و مربیان منطقه، مدیران و عوامل اجرایی مدارس و همکاری اولیای دانش آموزان این شهرستان حاصل شده است.

وی، بیان کرد: انجمن های اولیا و مربیان به عنوان بازوان پرتوان آموزش و پرورش، نقش به سزایی در تحقق برنامه های نظام تعلیم و تربیت دارند.

او، ارتباط و پیوند دو نهاد خانه و مدرسه را در موفقیت داش آموزان موثر خواند و گفت: تعامل بین اولیا و مربیان و ارتباط تنگاتنگ میان خانه و مدرسه، از بروز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

وی، به نقش پررنگ انجمن اولیا ومربیان در بحث درآموزش وپرورش اشاره کرد و ادامه داد افزود: دو نهاد خانه و مدرسه نقش ویژه ای در تکوین و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارد.

وی، با بیان اینکه مشارکت و همکاری اولیای دانش آموزان را نباید فقط در کمک های مالی آنان خلاصه کرد، اظهار داشت: حضور و مشارکت جدی و فعالانه والدين در امور تربيتي دانش‌آموزان، باعث بالا رفتن سطح علمي و تربيتي فرزندان می شود.

در این جلسه پس از بحث و بررسی، تصمیماتی در خصوص چگونگی عقد قرارداد انجمن اولیا ومربیان مدارس با شرکت های تولیدی در خصوص الگوی لباس برای دانش آموزان دختر درهرسه دوره تحصیلی وابتدایی پسرانه با توجه به دستور العمل اداره کل، چگونگی تشویق والدین جهت عضویت در مجله پیوند ، اطلاع رسانی درخصوص انتخاب مدرسان آموزش خانواده با توجه به دستورالعمل وزارتی واستانی، ادامه فعالیت مرکز مشاوره خانواده شفا در فصل تابستان، همکاری اولیای دانش آموزان درخصوص شاداب سازی مدارس درفصل تابستان، تجلیل از داوران اجرایی جشنواره تجارب ونوآوریهای انجمن اولیا ومربیان وسرویس حمل ونقل دانش آموزی با توجه به موضوع ماده 18 ، اتخاذ گردید.

در این جلسه همچنین علی نوری معاون پرورشی درخصوص پوشش دانش آموزی و تیمور سلطانپور دبیر شورا از عملکرد یکساله انجمن اولیا و مربیان گزارش داد.