- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

انتقاد امام جمعه اردبیل از تعلل دولت در پروژه راه‌آهن و گمرک اصلاندوز

به گزارش مغانه آنلاین، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل از تلاش کارگران و کارکنان شهرداری و اداره برق بابت تلاش برای رفع آثار بحران برف تشکر کرد.

وی بیان کرد: انتقال برق در کشورهای پیشرفته از زیرزمین انجام می‌گیرد و در شهرها اثری از سیم و تیر برق نیست و لازم است مسؤولان شهرسازی در توسعه شهر و احداث شهرک‌ها به این امر اهتمام ورزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: ما به شدت از دولت از بابت تأخیر و تعلل در تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل و بی‌توجهی به درخواست‌های اهالی در بازگشایی گمرک اصلاندوز گله‌مند هستیم.

عاملی خطاب به مسؤولان شهر بیان کرد: این سخن که ما غافل‌گیر شدیم از مسؤولان پذیرفته نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به راه‌اندازی قطار سریع السیر کاشان – تهران گفت: هر از گاهی دولت از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر، برقی یا دارای وی آی پی و … در استان‌ها خبر می‌دهد اما از راه‌آهن استان اردبیل خبری نیست اگر بودجه وجود ندارد پس چگونه سایر استان‌ها از این نعمت بهره‌مند می‌شوند؟

عاملی گفت: با توجه به اینکه تکمیل راه ‌استان اردبیل جزو مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان است، بی‌اعتنایی به آن قطعاً در انتخابات سال آینده اثر خواهد گذاشت و مسؤولان استان باید این موضوع را به اطلاع دولت برسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اضافه کرد: رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی گفتند شش استان به راه‌آهن سراسری متصل خواهند شد.

عاملی ادامه داد: ما هنوز از بابت حذف گمرک اصلاندوز و بی‌اعتنایی به مکتوبات مسؤولان استانی و طومارهای مردمی به شدت ناراحت هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از بابت پرداخت وجه گندم از دولت تشکر کرد و گفت: امیدواریم وجه محصول جو نیز سریعاً پرداخت شود.

* هدف استکبار شکستن هیمنه ایران است

عاملی با بیان اینکه داعش ابزار کار استکبار جهانی برای مدیریت و تحکم بر منطقه است، ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند هم خود را ضد تروریسم نشان دهند و هم داعش را حفظ کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هدف استکبار از حفظ داعش تقویت امنیت برای رژیم صهیونیستی است، گفت: استکبار تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن قدرت حزب‌الله را در منطقه بکشند سپس به هیمنه ابرقدرتی ایران در منطقه خدشه وارد کند.

عاملی عنوان کرد: استکبار جهانی گاهی کارهای خاص در جنگ سوریه و موصل به نفع داعش انجام می‌دهند و اصرار آنها برای حضور ترکیه در عراق و سوریه نیز در این زمینه است.

منبع: فارس