امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 22nd, 2015 8:57 | کد خبر : 10578 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

انتظارات مردم پارس آبادمغان از استاندار

جناب استاندار، درد مزمن و موذی بیکاری، اگر چه چند سال است که جامعه ی ما را در رنج و عذاب قرار داده است اما حدت و شدت این درد بزرگ ، امروز مغز استخوان ما را نشانه رفته است.

مغانه/ منوچهر شیخ الاسلامی– جناب آقای استاندار،دوست دارم بدون مقدمه و تعارفات زائد سخنم را آغاز کنم.برنامه ها ویا به قول شما مگاپروژه های حضرتعالی در ماه های ابتدایی حضورتان در استان، امید آینده خوبی را میداد.گفتمان مستضعف محور شما برای تحصیل کردگان بیکار قوت قلبی بود که انگار بعد سال ها، بناست این استان میزبان و تحت مدیریت یکی از فرزندان روح الله، از دام زمین خواران و مفسدان رهایی یابد.نقل قول یکی از رفقای نزدیک از جلسه ای که با شما داشت، هیچ گاه از ذهنمان پاک نمی شود؛قوی، عدالتخواه، مدیر و کاربلد…

جناب استاندار، درد مزمن و موذی بیکاری، اگر چه چند سال است که جامعه ی ما را در رنج و عذاب قرار داده است اما حدت و شدت این درد بزرگ ، امروز مغز استخوان ما را نشانه رفته است.

آقای دکتر، به جای اینکه در جلسات شورای اداری و سایر جلسات در شهرستانها از دستگاههای اجرایی انتقاد نمایید باید به رفع مشکل و درمان اقدام نمایید.آیا استاندارمقام ارشد استان نیست و آیا وظایف هماهنگی کلیه دستگاههای اجرایی برای توسعه وایجاد زمینه اشتغال زایی از جمله وظایف آقای استاندار نمی باشد؟ طی یکسال واندی که حضرتعالی سکان استانداری اردبیل را به دست گرفته اید ،چه اقداماتی درحوزه اشتغال و حمایت از کارآفرینان وصنعتگران انجام شده و برای پایان بحران برخی کارخانه ها که از سالیان گذشته در برزخ مشکلات گرفتار شده اند، چه تدابیری اندیشیده شده است؟

آیا صرف خط ونشان کشیدن برای مدیران استان و صحبت های شعاری سردادن برای اشتغال زایی کافی است؟ چه میزان از وعده های شما در بخش اشتغال محقق شده است؟ آیا فرزندان تحصیل کردۀ مدیران حضرتعالی درد بیکاری و بی پولی را لمس کرده اند؟ آقای خدابخش! چه کسی باید دستگاههای اجرایی را در ارتباط با جذب سرمایه گذار و هموار نمودن زمینه سرمایه گذاری و اشتغال زایی آماده کند؟استاندار عزیز،وقتی پدری به خبرنگار ما می گوید که تامین شغل فرزندش از آسفالت کردن محل زندگی اش مهمتر است یا پدری را می بینم که بدلیل اعتیاد پسرش هر روز آرزوی مرگ او را می کند باید مسئولان از خود بپرسند که آیا فقط آن پدر در بوجود آمدن این شرایط مقصر است یا ما هم به عنوان مدیر یک منطقه یا استان در پیشامد این فاجعه ها سهیم هستیم؟!

آقای استاندار شاید یادتان باشد در استان آذربایجان شرقی که جنابعالی نیز یکی از معاونان آن استان بوده اید استاندار وقت نقش کلیدی را در ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای استان آذربایجان شرقی فراهم نمود تا جایی که با دستور استاندار وقت با هماهنگی و با نظم خاص و با علاقه فراوان از استانهای همجوار و بویژه از استان ما جهت سرمایه گذاری با ایجاد تسهیلات لازم، سرمایه گذارانی جذب کرده اند و نتیجه آن امروز در آذربایجان شرقی از لحاظ زیبایی شهری و شهرسازی و وجود کارخانه های بزرگ و متنوع برهمگان ملموس است.بنابراین به جای انتقاد و به جای شعار گفتن در عمل بر مردم ثابت نمایید که میتوانید با اقتدار و توانایی نه تنها دستگاههای اجرایی را برای جذب سرمایه گذار موظف نمایید بلکه قادرخواهید بود با هماهنگی و اقدامات لازم بانکها را نیز در این زمینه مجاب به ارائه تسهیلات و برخورد مناسب با سرمایه گذاران نمائید. بعلاوه اینکه میتوانید برخلاف شرایط فعلی حاکم بر ادارات و دستگاههای اجرایی آنها را موظف به پاسخگویی مردم نموده و در راستای توسعه و رشد استان و انجام وظایف قانونی، آنها را متعهد به برخورد مناسب با مراجعین و راه اندازی امورات آنها خواهید کرد.

جناب آقای استاندار،سوی سخنم منطقه فلاکت زده مغان است.هر چند مردم پارس آباد از کم لطفی حضرتعالی در دهه فجر ۹۳ به این شهرستان رنجیده خاطر شده بودند و انتظار این بود در اولین فرصت که به این منطقه تشریف می آوریداز مردم این دیار عذرخواهی می کردید اما متاسفانه نه تنها این موضوع اتفاق نیفتاد بلکه جلسه شورای اداری شهرستان با حضور حضرتعالی بعد از دهه مبارک فجر، باز با انتقاد از دستگاهها و بدون خروجی برای این شهرستان به اتمام رسید.اما همچنان مردم مهربان وخونگرم این منطقه شما را مدیر ارشد استان میدانند و انتظاراتی از شما دارند که امیدوارم مورد عنایت قرار گیرد اگر چه حتی مورد عنایت قرار نگیرد همین که در قیامت سربلند و روسفید باشم که طبق دستور دینم و رهبرم از برخی عملکردهای استاندار انقلابی و مکتبی انتقاد کرده ام کافی است.

جناب استاندار عزیز،نمی دانیم یکدفعه برای الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری ارس و پروژه های در دست احداث منطقه، کشت و صنعت ها ،  پیشرفت این منطقه و خلاصه برای مغان که زمانی به عنوان نگین استان محسوب می شد چه اتفاقی افتاد!!؟ شاید نگذاشتند و یا نخواستند که این منطقه به چشم بیاید، این مردم نمی دانند از کدام مشکلاتشان بگویند، از تحصیل کرد گان بیکار گلایه کنند و یا در داغ عزیزانشان که در جاده پارس آباد- اردبیل پرپر می شوند گریه کنند ویا از وضعیت نبود بخشدار مرکزی بیش از یکسال و اندی و استعفانامه های پی در پی فرمانداران گلایه کنند. امیدوارم ،هیچگاه شاهد قربانی شدن مصالح نظام پای انگیزه های سیاسی نباشیم.پس به جای مجادلات بی حاصل سیاسی،کلیدواژه سحرآمیز خدمت را به مدیران خود گوشزد فرمائید وخودتان حساب و کتابی کنید و چرتکه ای بیندازید، در ۲۰۰کیلومتری اردبیل هم مردمی که فقیر نیستند ولی محروم ومظلوم واقع شدند،مردمی دل آشنا و خون گرم شمال نشین استان منتظر گذر نسیمی خنک هستند.

جناب آقای استاندار،اگر توفیقی بر ما حاصل شد و قدمی برچشم ما نهاده شد، در جاده پارس آباد-اردبیل مواظب خودتان باشید، هنوز چند هفته نیست که از کشته شدن چندین نفر دراثر سانحه رانندگی در این جاده می گذرد، امیدواریم در یک حضور پر ثمر، خودمان سلاممان را به حضرتعالی برسانیم.

اخبار مرتبط

نظرات

درود و سپاس فراوان از انتقادات و گلایه های به جا و موثر

دلسوز مغان

سلام خدمت همه شهروندان عزیز بیله سوار و جناب آقای منوچهر شیخ الاسلامی بابت نوشتن ایچنین پیامی باید از جنابعالی تشکر کرد که واقعیت جامعه و درد مردم را به زبان آورده یاد……….اینجانب نیز به نوبه خود از شما متشکرم

دلسوز مغان

باسلام وعرض وخسته نباشید به مدیریت محترم مغانه وهمه کاربران عزیزو علی الخصوص همه هموطنان مغان ومردم شریف پارس آباد و دست مریزاد گرم به خدمت جناب آقای منوچهر شیخ الاسلامی،اگه تا زمانی مردم پارس آباد یکدست وهماهنگ نباشد نه تنها وضعیت شهرعزیزمان به همین منوال اداره خواهد شد بلکه با بی کفایتی بعضی مسئولان شهری وعدم توجه مسولین استانی وکشور عقب ماندگی شهرستان مرزی پارس آباد روز به روز بدتر از این هم خواهد شدپس بیاید در همه انتخابات علی الخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پیش رو داریم با رای حساب شده به فردی لایق وبا تجریه داری سوابق بالا ومدرک تحصیلی ارزشمند که بتواند در صحن علنی مجلس بتواند از از حقوق مردم مغان دفاع کن به منطقه مغان کمک کنیم که دیگر بیشتر از این ضربه نبیند…..به خدای یکتا وبه احترام آقا امام زمان (عج) بنده طرفدار هیچ حزب وکاندیدی نیستم فقط دلم برای منطقه مغان علی الخصوص شهرعزیزمان پارس آباد که دارای استعداد وظرفیت های بالایی برای افزایش تولید و جذب نیروی بومی بیشتر وکاهش مهاجرت افراد جویای کار به اقصی نقاط کشور هستند میسوزه……

آ.دادگر

یاشاسن مغان اوغلو منوچهر

ناشناس

اقای شیخ الاسلامی مشکلاتی که جناب عالی با ان اشاره کرداید را از نماینده خود سوال فرمایید که توی ۳ سال در زمینه مشکلات منطقه چه کار کرده است