- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امسال حدود 500هزار میلیارد ریال به بخش عمرانی کشور اختصاص می یابد

به گزارش مغانه، حجت الاسلام مجید انصاری امروز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان مرزی پارس آباد افزود: تکمیل طر ح های نیمه تمام و اجرای پروژه های ضروری در اولویت برنامه های عمرانی دولت قرار دارد .

وی، مشکل آب را از بحران های کشور دانست و گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود نزولات جوی حتی دو استان پرآب گیلان و مازندران با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

وی، با بیان اینکه دولت یازدهم از همان روزهای اول شورای عالی آب را فعال کرده است، ادامه داد: رییس جمهوری وزاری نیرو و جهادکشاورزی مامور کرده اند تا مطالعات جامعی در زمینه آب انجام دهند.

وی، اضافه کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب، حدود هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث آب به خصوص مهار آب های مرزی و افزایش بهره وری آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

او، با بیان اینکه هنوز حدود 90درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: باید با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و اجرای طرح های مدرن، از قطره قطره آب موجود استفاده حداکثری شود.

انصاری ، مهار تورم را از دستاوردها و توفیقات بزرگ دولت روحانی دانست و گفت: خوشبختانه در 11ماه گذشته رشد تورم از 44درصد به نزدیک 15درصد متوقف شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، بیکاری را از مشکلات فراگیر و مهم کشور ذکر و بیان کرد: دختران و پسران تحصیل کرده برای ساختن زندگی خود و آینده کشورمان نیازمند شغل پایدار و آبرومند و مولد هستند.

وی، با اعلام اینکه برای ایجاد فرصت های شغلی، کشور از رکود خارج و واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل فعال و واحدهای جدیدی در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر عرصه های اقتصادی ایجاد شود، اظهار کرد: برای ایجاد رونق در اقتصاد و ایجا اشتغا، هیپچ راهی جزء سرمایه گذاری نیست.

وی، نتایج مذاکرات هسته ای را مثبت خواند و افزود: دولت یازدهم مذاکرات هسته ای و توسعه روابط بین الملل را از ابتدای شروع کار خود در دستور کار قرار داد و در این مسیر با حمایت رهبری و مردم گام های بلندی برداشته است.

انصاری، با اشاره به مطالبات و مشکلات شهرستان پارس آباد گفت: در جلسه فردای هیات دولت در مرکز استان، تک تک مطالبات و خواسته های این منطقه پیگیری می شود.

وی، با اشاره استعدادها و قابلیت های این شهرستان بیان کرد: پارس آبامغان استعدادها و ظرفیت های زیادی دارد از اینرو مشکلات و بیکاری زیبنده این منطقه مرزی نیست.

وی، ادامه داد: الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ارس می تواند تحرک بیشتری به این خطه ببخشد.

او، نسبت به پیگیری خارج کردن شرکت کشت و صنعت مغان از شمول اصل 44 و همچنین تمامی درخواست ها و مطالبات این منطقه قول مساعد داد.

حجت الاسلام مجید انصاری در بدو ورود به پارس آباد، مورد استقبال فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان مرزی قرار گرفت و سپس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهرستان با نثار گل و فاتحه نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.