- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امتیاز تکثیر و تولید دو رقم بذر به کشت و صنعت درستکار مغان واگذار شد +تصاویر

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، معاون وزير جهاد كشاورزي و رئیس سازمان در این مراسم با يادآوري ايام دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، پيشرفت ملت شريف ايران را در سايه زحمات و  فداكاري‌هايي دانست كه براي دستيابي به موفقيت تحمل كرده و آن از خودگذشتگي را جزء خاطرات ماندگار تاريخ ملت برشمرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به رونمایی از 10 دستاورد طی هفته گذشته در حوزه های مختلف باغبانی، نهاده های کشاورزی و اولین نقشه جامع خاک های شور کشور و تقدیر از زحمات محققان که در شرایط سخت با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و مانع از ایجاد وقفه در کارها می‌شوند، گفت: در 36 سال گذشته، در تمامی شرایط ماندگاری و مقاومت خود را با عمل ثابت کرده‌ایم و چراغ تحقیق را پرنورتر از گذشته نگه داشته‌ایم.

اسکندر زند از چابک‌سازی و اثرگذاری هرچه بیشتر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سال آینده خبر داد و افزود: در طرح نوسازی در نظر گرفته شده برای سال آینده، علاوه بر نوسازی ساختمان‌ها و آزمایشگاه‌ها، به نوسازی تفکرات خواهیم پرداخت و مؤسسه‌محوری را به برنامه‌محوری تبدیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده برنامه‌های تحقیقاتی کشور را در چند برنامه مشخص نهادینه کرده و هر مؤسسه مجری بخشی از برنامه تحقیقاتی سازمان می‌شود و با اولویت‌بندی اولویت‌ها، تمامی تلاش سازمان متمرکز در جهت برنامه‌محوری خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از برنامه های این طرح را موسسه محوری به جای برنامه محوری دانست و افزود: در نظر داریم درسال آینده برنامه تحقیقاتی کشاورزی کشور را درچند محورمشخص خلاصه کرده و به هر موسسه ماموریتی خاص داده شود.
زند تصریح کرد: از بین اولویت‌ها، 10 برنامه به‌عنوان اولویت برتر انتخاب می‌شوند تا بتوانیم پیشرفت سریع‌تری در جهت برنامه‌محوری داشته باشیم و برنامه‌های این بخش تبدیل به اولویت‌های کشوری شوند.

وی بیان کرد: اکنون در شرایطی سختی از لحاظ بودجه ای هستیم لیکن سازمان تحقیقات ، آموزش وترویج کشاورزی به رغم مشکلات مالی توانسته دستارودهای خوبی در بخش تحقیقاتی داشته باشد.
وی اظهار داشت: تلاش های محققان کشورمان به ویژه در عرصه کشاورزی در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد شد.
IMG_0160 IMG_0172999 IMG_0190999