امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 5th, 2015 3:38 | کد خبر : 13143 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: گذر از بحران کم آبی نیاز به مدیریت صحیح دارد

امام جمعه پارس آباد مغان با اشاره به وضعیت کم آبی و بحران خشکسالی گفت: گذر از بحران کم آبی نیاز به مدیریت صحیح دارد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی روز چهارشنبه در نشستی با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بنا به شرایط حاکم بر اقلیم کشور و استان متوسط بارندگی موثر حتی در سطح کشور کمتر از استانداردهای جهانی است و از طرفی مجبور به کشت و افزایش تولیدات کشاورزی هستیم و این تولیدات در کنار وجود آب محقق می شود تا با اعمال مدیریت صحیح در مصرف آب کشاورزی بهره وری را بالا برده و بنا به فرمایشات رهبری اگر ۱۰ درصد با اصلاح الگوی مصرف آب راندمان آبیاری را افزایش دهیم از این بحران خشکسالی عبور خواهیم کرد.
او همچنین با اشاره به این که فعالیت های جهاد کشاورزی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی مردم دارد اظهار کرد: استقلال و عزت مملکت در کنار صنعت و تکنولوژی در گرو خودکفایی در مواد غذایی است و با تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم می توان با صلابت کشور را در راه توسعه و رشد واقعی هدایت کرد.
وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری استقلال و عزت ایران اسلامی در گرو خودکفایی تولیدات به ویژه محصولات کشاورزی است که این امر نیز محقق شده است.
وی افزود: مسوولان جهاد کشاورزی باید با تقویت کشاورزی صنعتی با شیوه های روز دنیا در تمام مراحل کشت ، نگهداری و برداشت از فنون روز دنیا استفاده کنند تا پاسخگوی واقعی مصرف کنندگان باشند و این نیاز به تشکیل و تقویت اتاق فکر که با ایده پردازی های علمی جهت های حرکت برای افزایش تولید و استفاده عملی از فنون کاربردی کشاورزی دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد جهاد کشاورزی استان گفت: سال گذشته پس از سفر هیات دولت تدبیر و امید به استان اعتبارات زیادی به ویژه به بخش آب و خاک در نظر گرفته شد که با اجرای این پروژه ها تحولی اساسی به نام نهضت آب و خاک در استان ایجاد خواهد شد.
عدیل سروی افزود: با اجرای ۶۲ هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به صورت آبی به صورت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به تولیدات استان افزوده خواهد شد و با تلاش و پیگیری های استاندار ، امام جمعه اردبیل و مساعدت های وزیر جهاد کشاورزی از این اراضی به میزان ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای اجرا به مناقصه رفته و در حال حاضر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در مرحله تعیین پیمانکار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظرات