- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امام جمعه پارس آباد: چراغ انقلاب اسلامی از قیام 15 خرداد روشن شد

IMG_0015

حجت الاسلام ولی علوی در خطبه های این هفته نماز جمعه پارس آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای حماسه جاوید پانزدهم خرداد، از این حماسه به عنوان مبداء انقلاب اسلامی و تداوم نهضت جهانی امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: پانزدهم خرداد، نقطه عطف و مبدا انقلاب در دوره معاصر و تجلی پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم شریف ایران اسلامی با ارزش های دینی و انقلابی است.

وی، واقعه پانزده خرداد ۴۲ را نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين روز مهم سرآغار قيام ملت ايران براي سرنگوني رژيم ستمشاهي و پيروزي انقلاب اسلامي بود.

علوی با اشاره به نقش قم در شکل گیری مبارزات تاریخ انقلاب اسلامی و حادثه پانزده خرداد، تصریح کرد: یوم الله 15 خرداد 42 روزی بود که ماندگار ترین و سرنوشت ساز ترین حرکت مردمی تاریخ معاصر در دفاع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و به پیشتازی مردم غیور و ولایتمدار خطه قم شکل گرفت.

امام جمعه پارس آباد به سالروز ارتحال بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: با گذشت ۲۵ سال از عروج ملكوتي آن امام همام نه تنها عشق، ارادت و وفاداري ملت كمرنگ نشده است، بلكه هر سال مراسم بزرگداشت با شكوه بيشتري برگزار مي شود.

علوی اظهار داشت: با ارتحال این مرد بزرگ و الهی، خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زعامت و رهبری جامعه ‌اسلامی را به عهده گرفت و کشتی انقلاب را در مسیر واقعی خود به حرکت در آورد‌.

وی به سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسين(ع) و روز پاسدار اشاره كرد و گفت: اين روز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه سپاه پاسداران، نخستين حلقه حمايت از ولايت محسوب شده و در موقعيت هاي حساس كشور و بويژه در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهمي داشتند.

خطیب جمعه پارس آباد بیان کرد: با ادامه دادن راه و روش امام حسین(ع) بود که پاسداران ایران توانستند کشور را از دست ظالمان نجات و پرچم حق را برافراشته و با خون خود مانند امام حسین(ع) از سرزمین خود دفاع کنند.

حجت الاسلام علوی همچنین به فرا رسیدن میلاد امام سجاد (ع) اشاره کرد و یادآور شد: آن امام همام یادگار خون شهدا و پیام‌رسان واقعه کربلا بود که با تحمل اسارت‌های فراوان واقعیت‌های دین اسلام را به بشریت بیان کرد.

وی ميلاد با سعادت باب الحوائج حضرت ابوالفضل العباس(ع) كه روز جانباز نامگذاري شده است، گرامي داشت و يادآور شد: جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس با صبر، گذشت و ايثار از آرمانهاي نظام اسلامي دفاع كردند.

منبع: آران مغان

IMG_0004

IMG_0015