امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 12th, 2015 3:01 | کد خبر : 13320 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: خوشنویسی یک هنر اصیل و بی بدیل اسلامی است

امام جمعه پارس آباد گفت : خوشنویسی یک هنر اصیل و بی بدیل اسلامی وبرگرفته از وحی است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی در جریان بازدید از کارگاه انجمن خوشنویسان پارس آباد افزود: از همان ابتدایی که قرآن نازل شد، رسالت قلم هم مشخص شد.

وی با اشاره به آیه«ن والقلم و مایسطرون» اظهار کرد: خوشنویسی را اگر بخواهیم طبق این آیه توصیف کنیم، باید بگوییم یک هنر کاملاً الهی، قرآنی و دینی است چرا که رسالت قلم را خدا تعیین کرده است.
وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: بر اساس فرمایش خداوند انسان با قلم مشهور است و در سوره علق هم آمده؛ «اقْرَأْ وَرَبُّکَ‌الْأَکْرَمُ، الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ‌الْإِنسَانَ مَا لَمْ‌یَعْلَمْ». آنچه که دایره مجهولات انسان است، کلیدش قلم و نگارش علم الهی است که بالاتر و جامع‌تر از تمام علوم است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد باابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان خوشنویس گفت : رسالت شما امروز خیلی سنگین است چرا که هنر خوشنویسی امروز در اکثرجاها به فراموشی سپرده شده و وظیفه شماست که درزنده نگه داشتن آن کوشا باشید.

درابتدای این بازدید ، یوسف روزگاری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پارس آباد در سخنانی با اشاره به برنامه های آتی انجمن خوشنویسان پارس آباد، بر ضرورت گسترش روابط این انجمن با انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد.

درپایان این بازدید یک اثر خوشنویسی از “مرادی” هنرمند توانمند پارس آباد به حجت الاسلام رشادی اهدا گردید.

DSC_0027 DSC_0035 DSC_0039 DSC_0047 DSC_0049

اخبار مرتبط

نظرات

http://anjomanparsabad.blogfa.com /
ضمن تشکر از توجه و عنایات ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای روزگاری از حضور گرم و پر برکت حاج آقا رشادی امام جمعه محبوب شهرستان پارس آباد در این جمع صمیمی سپاسگزاریم .

امتحانات میاندوره ای انجمن خوشنویسان سراسر کشور روز جمعه ۳۰ مرداد ماه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر در سالن اجتماعا ت داره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطوح مختلف برگزار خواهد شد.از هنرمندان عزیز جهت شرکت دعوت بعمل می آید.ضمنا در این دوره امتحان حهشی نیز برگزار می شود.
با تشکر از مدیریت محترم سایت مغانه