- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امام جمعه جدید پارس آباد معارفه شد+تصاویر

افشین خاک نژاد/ مغانه آنلاین- در این مراسم حجت الاسلام “علی اکبر باقری بنابی” به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه جدید شهر پارس آباد معرفی و خدمات و از زحمات حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه قبلی و نیز حجج اسلام ولی نظرپور، سید اسماعیل احمدی و صالح اسدی امامان جمعه موقت پارس آباد تجلیل و قدردانی شد.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل در این آیین گفت: ائمه جمعه عامل پیوند نظام و امت هستند و نقش مهمی در پیشرفت نظام اسلامی دارند.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: امامان جمعه سفیران ولی فقیه هستند که به‌طور مستقیم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب می‌شوند و وظیفه دارند به‌عنوان واسطه میان مردم و ولایت فقیه عمل کنند.

وی با اشاره به اهمیت نماز عبادی- سیاسی جمعه بیان کرد: نماز جمعه به عنوان یک جریان و دایره المعارف فرهنگی، نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت و مودت در جامعه و بیداری اسلامی دارد.

وی با اشاره به تاریخ و پیشینه ی پرافتخار مغان از راه اندازی موزه مفاخر منطقه مغان خبر داد و گفت: این موزه قرار است در زمینی به مساحت دو هکتار در پارس آباد احداث و افتتاح شود.

وی با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های عشایر مرزنشین مغان در حفظ و صیانت از مرزهای منطقه و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید فداکاری ها و رشادت های زنان و مردان عشایر منطقه به نسل های حاضر و آینده تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان و استانداراردبیل و هیات همراه در بدو ورود به پارس آباد به همراه فرماندار این شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا، با آرمان های مقدس شهیدان تجدید میثاق کردند.