- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امام جمعه: بیکاری از مشکلات اساسی پارس آبادمغان است/ ستاد اشتغال در استان تشکیل شود

حجت الاسلام سید سعید رشادی روز پنجشنبه در مراسم معارفه معاون جدید فرماندار پارس آباد با ابراز خرسندی و خوشحالی به خاطر حضور در این منطقه افزود: آمار بیکاری در این منطقه نشان می دهد اکثریت مردم این شهرستان را نیروی جوان تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: با مدیریت صحیح و ایجاد فرصت های شغلی و بکار گیری جوانان جویای کار می توان مشکل اشتغال را که یک تهدید به حساب می آید به فرصت طلایی تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه اگر بحث اشتغال جوانان به درستی مدیریت و چاره اندیشی نشود می تواند به یک بحران تبدیل شود، اظهار کرد: اکثر جوانان ما استعداد و توانایی لازم را برای راه اندازی یک بنگاه اقتصادی و سودآور دارند.
وی فقدان تمرکز مدیریتی را از مشکلات سیستم اجرایی کشور دانست و گفت: بروکراسی های پیچیده اداری ، کارشکنی ، سنگ اندازی و مانع تراشی بانک ها، از موانع اصلی سرمایه گذاری در کشور است.
امام جمعه پارس آباد تشکیل ستاد اشتغال در استان، حمایت واقعی از سرمایه گذاران و تمرکز مدیریت را در حل مشکل و معضل بیکاری بسیار موثر دانست و اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم مشکل بیکاری جوانان استان و منطقه نیز از میان خواهد رفت.

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "امام جمعه: بیکاری از مشکلات اساسی پارس آبادمغان است/ ستاد اشتغال در استان تشکیل شود"

#1 Comment By شهروند On 2015/05/28 @ 4:49 ب.ظ

سلام حاج آقا، درست انگشت گذاشتی روی درد، امیدواریم با عنایت خدای متعال درمان نیز تجویز گردد.

#2 Comment By شهرمن On 2015/05/29 @ 4:47 ق.ظ

بحث مشکل بیکاری منطقه مغان امروزی نیست بلکه سالیان سالهاست که جوانان جویای کار بخاطر کارواشتغال به اقصی نقاط ایران مهاجرت کرده و حتی شده با حقوق خیلی اندک مشغول به کار باشند در حالیکه موقع فرم نویسی برای شروع سوالی که از سوی کارفرما از آنان میپرسند از کجا آمدی خودش جای بسیار تاسف دارد؟؟
منطقه مغان به جهت موقیت مناسب و سرزمین هموار یکی از بهترین شهرهای ایران برای طرحهای اشتغال زایست اما توجه نکردن به آن باعث شده منطقه مغان علی الخصوص شهرستان پارس آباد به دست فراموشی سپرده شود و نتایج و تبعات سنگینی از نظر بیکاری برای جامعه داشته باشد.منطقه مغان به جهت دارا بودن قطب کشاورزی در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما با بی توجه مسئولان این جایگاه عظیم روز به روز کمرنگ تر شده و سال به سال متاسفانه شاهد تولید کم در بخش های مختلف کشاورزی باشیم..علت این همه مشکلات و گرفتاریها عدم استفاده از نیروی جوان ومتعهد ومتخصص در بخش کشاورزی است.نه تنها در بخش کشاورزی بلکه درهمه بخش های مختلف اگر واژه ای تخصص در زمان و مکان خودش بکار برده شود مطمئنا شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و نتایج حاصل از آن منجر به افزایش درآمد برای منطقه مغان خواهد شد.شاید در اینجا سوالی در ذهن شما همشهریان بوجود بیایید و بپرسید تخصص چه ربطی به افزایش درآمد دارد؟
پاسخ بنده به این سوال اینست که اگر از نیروی متخصص در زمان و مکان خودش استفاده شود نتایج مطلوبتری بدست می آید به دلیل اینکه هر کارشناسی به دلیل برخورداری از مطالعات وکوله باری از اندوخته های علمی خود به دنبال راهکاری مناسب برای افزایش تولید و کاهش مهاجرت افراد به دیگر شهرها خواهد بود.

#3 Comment By دلسوز مغان On 2015/05/29 @ 11:22 ق.ظ

شاید برای شما عزیزان این سوال پیش بیایید علت نامگذاری دلسوز مغان چیست؟؟؟ بدلیل علاقه حقیر به وطنم شهرستان پارس آباد…