- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

امام جمعه اردبیل بر الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس تاکید کرد

به گزارش مغانه، آیت ا… عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، به ضرورت تصویب لایحه ایجاد منطقه آزادگردشگری سرعین در هیات دولت و پیگیری موضوع برای تصویب آن در مجلس اشاره کرد و گفت : امتداد منطقه آزاد تجاری ارس به شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مغان که نیازی به تصویب مجلس ندارد می بایست موردتوجه دولتمردان باشد ضمن اینکه باید به ایجاد مناطق نمونه گردشگری در شهرستان های خلخال ، کوثر، و فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز توجه گردد.
امام جمعه اردبیل با اشاره به سفر هفته آتی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت به استان اردبیل گفت : این سفر یک فرصت تاریخی و استثنایی برای اردبیل است و مسوولان می تواند با استفاده از آن موجب تحول و توسعه منطقه شوند .

عاملی بیان کرد: تصویب منطقه آزاد گردشگری در دولت و مجلس، تکمیل کمربند توریستی سبلان و الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به منطقه آزاد ارس باید در این سفر پیگیری شود.

خطیب جمعه اردبیل به پروژه راه آهن اردبیل اشاره کرد و گفت : این پروژه باید تا پارس آباد امتداد یابد و استان به عنوان ترمینال صادراتی کشور به منطقه قفقاز تبدیل گردد.
وی اضافه کرد: این پروژه طولانی شده وباید با استفاده از توان بخش خصوصی و فایناس به نتیجه برسد.
وی، با دعوت مردم به استقبال پرشکوه از رییس جمهوری گفت: استقبال از رییس جمهور در واقع استقبال از یک شخص نیست بلکه این حضور به معنی ابراز وفاداری به نظام ، نمایش وحدت ملی واقتدار ایران اسلامی بوده و موجب هراس دشمن می شود.
وی با اشاره به محرومیت های استان اردبیل گفت : نظام کشور داری در گذشته در ایران چنین بوده است که در آن برخی از استانها در اوج توسعه و برخی در محرومیت قرار دارند و این به دور از عدالت است.
وی اضافه کرد : باید به این بی عدالتی پایان داد و نظام بودجه کشور باید به گونه ای باشد که این اختلاف ها ی فاحش بتدریج کم شده و در نهایت از بین برود.
او با اشاره به قابلیت ویژه گردشگری استان اردبیل گفت : سالانه 10 میلیون نفر از اقصی نقاط کشور وجهان به این استان سفر می کنند و هجوم گردشگران در چند روز تعطیلات عید فطر همه چیز را در این استان قفل کرد و اهمیت این مضوع را مشخص کرد که باید برای پذیرایی از این خیل جمعیت باید زیرساخت های لازم تامین شود.
حجه الاسلام عاملی گفت: رینگ توریستی اطراف کوه سبلان فرصت گردشگری استثنایی در استان است و با ایجاد منطقه آزاد گردشگری سبلان باید از این فرصت استفاده کرد.
حجه الاسلام عاملی معضل بیکاری را یکی از مشکلاتت اساسی در استان اردبیل ذکر کرد و گفت : نبود صنایع بزرگ و تعطیلی واحدهای تولیدی موجب کاهش فرصت های شغلی و بیکاری و در نتیجه مهاجرت شده است.
او به سابقه فرهنگی استان اردبیل اشاره کرد و گفت : دارالارشاد اردبیل با فرهنگ و تمدن غنی خود نیازمند توجه ویژه ای می باشد و باید اعتبار فرهنگی در شان این منطقه به آن تعلق یابد.
خطیب جمعه اردبیل در ادامه به مضوع گروهک تکفیری داعش اشاره کرد و گفت : اهل سنت و شیعیان ایران دارای چنان بصیرتی هستند که اقدام تبلیغی و نیز وحشی گیری های گروهک داعش با هدف رعب و وحشت هیچ تاثیر در آنها ندارد.
وی بیان کرد: گروهک تروریستی داعش و برخی سرسپردگان استکبار در تلاش برای نفوذ در ایران و در بین اهل تشییع و تسنن هستند اما تلاش آنها با بیداری و هشیاری این مردم ره به جایی نبرده و محکوم به شکست است.
وی بیان کرد: وحشی گیری و اقدام های ضد اسلامی تکفیری های داعش آنچنان پلید و دور از اخلاق انسانی و اسلامی بوده است که تمامی بزرگان اهل تسنن در چهان در حال تبری جستن از آنها هستند.
وی بیان کرد: داعش یک قیام سنی نیست بلکه اقدام و خیزشی وحشی گرانه بر علیه امت اسلام بویژه اهل تسنن است و اکنون تمامی مسلمانان جهان به این واقعیت مهم پی برده اند.
او با بیان اینکه گروهک داعش مذاهب چهارگانه اهل سنت را به رسمیت نمی شناسد، اظهار کرد: آنها خدا خدا می کننند که روزی فرار برسد تا قبور بزرگان مذهب اهل سنت را در بغداد با خاک یکسان کنند.
به گفته وی ، مسلمانان جهان چه اهل تشییع و چه اهل تسنن به ماهیت پلید این فرقه تکفیری پی برده اند و یک خیزش عمومی در جهان اسلام علیه داعش به راه افتاده و نمونه آن اعلامیه هایی است که در تبری جستن و مبارزه با داعش از سوی بزرگان و علمای اهل سنت ، مفتی های عربستان ، الازهر مصر و علمای پاکستان منتشر شده است.
خطیب جمعه اردبیل داعش را گروهکی ساخته و پرداخته آمریکا ذکر کرد و افزود: واشنگتن از این گروه بعنوان شمشیری علیه کشورهای اسلامی استفاده می کند.
به گفته وی ، امریکا خطر داعش را متوجه کشورهایی می کند که در نقشه منافع عمومی آمریکا علیه این کشور هستند و از سوی دیگر به رهبران این کشورها چنین القا می کند که بدون کمک واشنگتن نمی توانند با این گروه تروریستی مبارزه کنند.
امام جمععه اردبیل همچنین در خطبه اول نماز به موضوع پیشنهاد نامیده شدن روز 30 مرداد به نام مسجد از سوی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت : این پیشنهاد به مناسبت آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها و نیز مسجد گوهر شاد توسط رضا خان انجام شده است.
وی تاکید کرد که تاکید اسلام بر عمران و رونق مساجد است و رونق مساجد تنها شکل ظاهری و ساختمان آن نیست بلکه برگزاری مداوم نماز های جماعت و مجالس وعظ و مباحث علمی نشانگر رونق واقعی مساجد هستند.

منبع: ایرنا و فارس

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "امام جمعه اردبیل بر الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری ارس تاکید کرد"

#1 Comment By ناشناس On 2015/07/14 @ 3:03 ب.ظ

لعنت بر ان کسانی که نمیگذارند اردبیل به منطقه ازاد تبدیل شود وگرنه دولت خودش قبول کرده
متاسفانه اردبیل خیانتکار زیادی دارد