- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

الزام ارمنستان برای حفظ سلامت رود ارس

وزیر نیرو از الزام ارمنستان توسط ایران برای حفظ سلامت رودخانه ارس خبر داد و گفت: درباره ورود مواد آلاینده به ارس و تلاش برای حفظ سلامت این رودخانه مذاکره‌هایی با ارمنستان صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ها، حمید چیت چیان در دیدار وزیر محیط زیست ارمنستان در ساختمان ستادی وزارت نیرو با بیان اینکه ایران و ارمنستان در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی روابط و همکاری های نزدیکی با یکدیگر دارند، گفت: این نشست فرصت مناسبی برای مذاکره های بیشتر درخصوص مسایل مشترک دو کشور بود.

وی تصریح کرد: در این نشست، مذاکره هایی درخصوص اجرای فعالیت مشترکی برای زدودن آلودگی ها از رودخانه ارس انجام و تفاهم هایی نیز حاصل شد.

چیت چیان تصریح کرد: در این نشست، درخصوص تلاش برای جلوگیری از ورود مواد آلاینده به ارس و تلاش برای حفظ سلامت رودخانه ارس مذاکره هایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه کارخانه مسی که در نزدیکی رودخانه ارس وجود دارد، در گذشته ملزم شده بود که تاسیسات بازچرخانی فاضلاب ایجاد کند اما این سامانه دایم فعال نبود و در این نشست توافق شد تا با راه اندازی یک سامانه مانیتورینگ آنلاین، هر دو طرف ایرانی و ارمنی از سامانه بازچرخانی کارخانه اطمینان حاصل کنند و نگرانی ها درخصوص سلامت ارس از بین برود.

وی یادآور شد: این کارخانه با اعتبار ارمنستان ایجاد شده و ایران هیچ مبلغی برای ایجاد سامانه بازچرخانی آن هزینه نکرده است.