- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

اغفال دختران برای سرقت از طلافروشی‌

مرد جوانی که با سوء استفاده از دختران جوان از آنها برای سرقت از طلا فروشی‌ها کمک می‌گرفت، بازداشت شد.

به گزارش فارس، روز بیست و دوم اردیبهشت امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع یک فقره سرقت از مغازه طلافروشی واقع در پاساژ قائم به کلانتری 101 تجریش اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد آقا و خانم جوانی که به نظر زن و شوهر هستند، به بهانه خرید به طلافروشی مراجعه و مرد جوان در یک لحظه به بهانه انتخاب طلا از داخل ویترین و در حالی که زنجیر طلا را از زن جوان همراهش گرفته بود، از مغازه خارج و متواری شده است.

اظهارات طلافروش

با انتقال خانم جوان که سارق وی را در داخل طلافروشی رها کرده و متواری شده بود، صاحب طلافروشی در اظهاراتش به مأموران گفت: در ساعت 11:30 این روز آقا و خانم جوانی به مغازه طلافروشی بنده در پاساژ قائم مراجعه و به بهانه امتحان کردن یک رشته زنجیر شمایل به ارزش تقریبی 20 میلیون تومان را گرفتند؛ در یک لحظه مرد جوان که با این خانم در مغازه حضور داشت و تصور می‌شد که همسر این خانم است از مغازه خارج شد و گردنبند را نیز با خودش برد؛ از این خانم پرسیدم که همسرتان کجا رفته؟ که پاسخ داد الان باز می‌گردد ولی از این شخص خبری نشد.

اظهارات زن جوان

زن جوان همراه سارق که برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شده بود، در اظهاراتش به مأموران عنوان کرد که هیچ نسبتی با سارق ندارد؛ وی در اظهاراتش به مأموران گفت: در حدود سه هفته پیش و در بازار تهران با جوانی که خود را به نام رضا حسینی معرفی کرده بود آشنا شدم؛ قرار بود تا ایشان برای من وام بگیرد تا اینکه در روز مذکور و به بهانه خرید طلا با من قرار ملاقات گذاشت و مدعی شد که طلافروش از دوستانش است؛ زمانی که داخل مغازه طلافروشی شدیم، از من درخواست کرد تا رشته زنجیر طلایی را امتحان کنم و در یک لحظه گردنبند را از من گرفت و در یک چشم بر هم زدن مغازه را ترک کرد؛ هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی هم از وی در اختیار ندارم.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه کلاهبرداری، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی و شناسایی متهم سابقه دار

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی پرداخته و موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام محمدرضا.ق شدند که در سال 83 نیز به اتهام کلاهبرداری و توسط پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده بود.

همزمان با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات در مناطق شهر ری، تهرانپارس، تهران نو، صادقیه و سهروردی شمالی شدند که همگی آنها نیز به همین شیوه و شگرد مورد سرقت از مغازه طلافروشی قرار گرفته بودند؛ در تمامی این سرقت‌ها نیز، متهم در پوشش خانم‌های جوانی که به آنها وعده تهیه وام داده بود به مغازه‌های طلافروشی مراجعه و در یک لحظه از غفلت طلافروش استفاده و به سرقت زنجیر طلا، سکه، دستنبد و انگشتر اقدام کرده بود.

دستگیری محمدرضا.ق

با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان به محل سکونت وی در شرق تهران مراجعه و اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است؛ در ادامه، محل تردد متهم در قهوه خانه‌ای واقع در خیابان پیروزی شناسایی و نهایتا با انجام مراقبت‌های پلیسی و نامحسوس, محمدرضا.ق روز شانزدهم شهریور دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از مواجهه حضوری با زنان جوان، صراحتا به بیگناهی آنها اعتراف و عنوان داشت: این خانم‌ها در جریان سرقت‌ها نبودند و به طریق دوستی با آنها وارد طلافروشی شده و به بهانه خرید، طلا را از طلافروشی گرفته و بعد از چند دقیقه یک قطعه طلا را بدون آنکه آنها و یا مغازه دارها متوجه شوند، از طلافروشی خارج و متواری می‌شدم.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به شناسایی محل فروش تعدادی از طلا و جواهرات مسروقه در منطقه نازی آباد و دستگیری دو مال خر در این پرونده، در ادامه گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم کلاهبرداری، اعترافات صریح متهم به اغفال زنان جوان با هدف ارتکاب سرقت و احتمال افزایش جرایم ارتکابی و تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصویر متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر گردیده است؛ لذا از تمام شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی ترهان بزرگ واقع در خیابان نیاوران – سه راه یاسر مراجعه کنند.