- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

استاندار اردبیل فردا به پارس آبادمغان می آید

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، بر اساس پیامکی که از سوی روابط عمومی فرمانداری پارس آباد به مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی ارسال شده، استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری این شهرستان که ساعت 10قبل از ظهر فردا در سالن اجتماعات فرمانداری پارس آباد برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

استاندار اردبیل در دهه مبارک فجر به غیر از پارس آباد و بیله سوار به تمام شهرستان های استان سفر و پروژه های آماده بهره برداری این شهرستان ها را افتتاح کرد.

گفته می شود اختلاف و کدورت بین خدابخش استاندار اردبیل و برومند نماینده پارس آباد و بیله سوار، در پی تصویب اولیه طرح ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل در هیات دولت و مسکوت ماندن بحث الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس(اصلی ترین مطالبه مردم پارس آباد در سفر کاروان تدبیر و امید به استان اردبیل) به اوج خود رسیده که این تنش در سفر نکردن استاندار به پارس آباد و بیله سوار بی تاثیر نبوده است.

خبر منتفی شدن طرح الحاق مغان به منطقه آزاد ارس، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی از جمله وایبر، لاین، تانگو، تلگرام و واتس آپ و نیز فضاهای مجازی منطقه داشته است.

با وجود گذشت نزدیک یک ماه از منتفی شدن طرح الحاق مغان به منطقه آزاد تجاری ارس، هنوز مردم این دوشهرستان از این موضوع ناراحت و گله مندند و در پی پاسخ این سوالشان هستند که چرا به جای نصب تابلوی منطقه آزاد ارس در مغان به یکباره و در کمال ناباوری و تعجب، این طرح مهم منتفی و به جای آن ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل تصویب شد؟

در محافل عمومی و شبکه های اجتماعی منطقه، بحث منطقه آزاد همچنان اصلی ترین و پربحث ترین خبر منطقه به حساب می آید و کاربران با نشر پیام ها و مطالبی، استاندار اردبیل را نیز در منتفی شدن طرح الحاق مغان به منطقه آزاد دخیل و سهیم می دانند.

بدون شک استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری پارس آباد به موضوع منطقه آزاد و نیامندنش به این شهرستان خواهد پرداخت. به هر حال باید منتظر ماند و دید که نماینده عالی دولت در استان چه توضیح و جوابی به نگرانی ها، سوالات و مطالبه اصلی مردم این منطقه خواهد داد؟