- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

استاندار اردبیل بر تکمیل پروژه های نیمه تمام پارس آباد مغان تاکید کرد

IMG_0015

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، مجید خدابخش در بازدید پروژه ملی پمپاژ دشت فتحعلی پارس آباد گفت: این طرح ملی در دو فاز و با هدف تامین آب زراعی و باغی پنج هزار هکتار از اراضی دشت فتحعلی برای افزایش میزان بهره وری ، ارزش افزوده و اسکان ۷۵۰خانوار عشایری پراکنده در ۱۶ قشلاق، اجرا می شود.

وی، با اعلام اینکه برای این پروژه عظیم تا کنون 180میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، افزود: اجرای طرح پمپاژ دشت فتحعلی مراحل پایانی را طی می کند و با بهره برداری از آن، تولید محصولات کشاورزی ۷۰ هزار تن افزایش یافته و درآمد خانواده های عشایر از ۵۲ میلیون ریال به ۱۲۴ میلیون ریال در سال خواهد رسید.

به گزارش مغانه، پمپاژ دشت فتحعلی در ۳۵ کیلومتری پارس آباد و در بخش اصلاندوز با برداشت سه متر مکعب آب از سد و میل مغان برای فاریاب کردن پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی عشایر اجرا می شود.

استاندار اردبیل، در بازدید از بیمارستان در حال احداث 120تختخوابی پارس آباد، تکمیل و تجهیز این بیمارستان را از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم این شهرستان ذکر کرد و گفت: این پروژه هم اکنون 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته دولت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

خدابخش در بازدید از کارخانه ها و بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله کارخانه قند و بخش هشت این شرکت، با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بالای شرکت مغان، افزود :تلاش می کنیم با بررسی دقیق و اجرای طرح های توسعه ای، بهره وری و تولید و به تبع آن میزان درآمد در این بنگاه عظیم افتصادی افزایش یافته و از یک شرکت زیان ده به یک مجموعه سودآور و پررونق تبدیل شود.

IMG_0005