امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 25th, 2014 11:17 | کد خبر : 5448 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استاندار اردبیل بر تکمیل پروژه های نیمه تمام پارس آباد مغان تاکید کرد

استاندار اردبیل نسبت به تسریع در تکمیل طرح های مهم نیمه تمام شهرستان پارس آباد تاکید کرد.

IMG_0015

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، مجید خدابخش در بازدید پروژه ملی پمپاژ دشت فتحعلی پارس آباد گفت: این طرح ملی در دو فاز و با هدف تامین آب زراعی و باغی پنج هزار هکتار از اراضی دشت فتحعلی برای افزایش میزان بهره وری ، ارزش افزوده و اسکان ۷۵۰خانوار عشایری پراکنده در ۱۶ قشلاق، اجرا می شود.

وی، با اعلام اینکه برای این پروژه عظیم تا کنون 180میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، افزود: اجرای طرح پمپاژ دشت فتحعلی مراحل پایانی را طی می کند و با بهره برداری از آن، تولید محصولات کشاورزی ۷۰ هزار تن افزایش یافته و درآمد خانواده های عشایر از ۵۲ میلیون ریال به ۱۲۴ میلیون ریال در سال خواهد رسید.

به گزارش مغانه، پمپاژ دشت فتحعلی در ۳۵ کیلومتری پارس آباد و در بخش اصلاندوز با برداشت سه متر مکعب آب از سد و میل مغان برای فاریاب کردن پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی عشایر اجرا می شود.

استاندار اردبیل، در بازدید از بیمارستان در حال احداث 120تختخوابی پارس آباد، تکمیل و تجهیز این بیمارستان را از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم این شهرستان ذکر کرد و گفت: این پروژه هم اکنون 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا هفته دولت سال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد.

خدابخش در بازدید از کارخانه ها و بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از جمله کارخانه قند و بخش هشت این شرکت، با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بالای شرکت مغان، افزود :تلاش می کنیم با بررسی دقیق و اجرای طرح های توسعه ای، بهره وری و تولید و به تبع آن میزان درآمد در این بنگاه عظیم افتصادی افزایش یافته و از یک شرکت زیان ده به یک مجموعه سودآور و پررونق تبدیل شود.

IMG_0005

 

اخبار مرتبط

نظرات