امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2014 8:08 | کد خبر : 6583 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

از راه‌اندازی راه‌آهن تا اجرای بزرگترین شبکه آبیاری در استان اردبیل / اجرای 67 طرح طی سال‌جاری

رئیس‌جمهور در سفر به استان اردبیل از راه‌اندازی راه‌آهن این استان ظرف پنج سال آینده و اجرای 67 پروژه و طرح مهم خبر داد و به اجرای بزرگترین شبکه آبیاری و زهکشی در استان اردبیل اشاره کرد.

 حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم اردبیل با اشاره به جایگاه ممتاز استان اردبیل در پرورش شخصیت‌های فاخر و مراجع عالیقدر و همچنین مشاهیر تاثیرگذار در این شهر اظهار کرد: استان اردبیل از دیرباز به عنوان مهد تشیع مورد توجه و دقت‌نظر بوده است.

وی با بیان اینکه این سرزمین پاک و مقدس که مهد تحولات تاثیرگذار جهانی و بین‌المللی بوده امروز نیازمند توجه جدی در مسیر توسعه ‌همه‌جانبه است که امیدواریم در این سفر و در شورای اداری تصمیمات مناسبی برای توسعه همه جانبه استان اردبیل گرفته شود.

روحانی افزود: قرار است امسال 67 طرح و سال آینده 9 طرح در این استان اجرایی شود که قطعاً جزئیات آن را در جلسه شورای اداری استان مورد بحث و بررسی قرار داده و مردم را در جریان جزئیات آن قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به برخی طرح‌های مهم استان که دولت یازدهم تلاش می‌کند آنها را به سرانجام برساند، عنوان کرد: مهمترین آنها شبکه آبیاری و زهکشی برای استان اردبیل است که به عنوان بزگترین طرح این استان ظرف سه تا چهار سال آینده اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: امسال حدود 17 هزار هکتار تحت پوشش قرار می‌گیرد و در سال‌های آینده نیز 16 هزار هکتار،‌ یعنی 23 هزار هکتار سال 95 و 26 هزار هکتار در سال 96 اجرا می‌شود که در مجموع 83 هزار هکتار تحت پوشش شبکه‌های آبیاری قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای اجرای این شبکه‌ها 8 میلیارد دلار مدنظر است که ما سالانه این منابع اعتباری را به صورت ارزی و ریالی تامین می‌کنیم تا مهمترین پروژه اجرایی استان در بخش کشاورزی عملیاتی شود.

وی پایان عملیات سد و شبکه گیوی را یادآور شد و گفت: راه‌اندازی این سد علاوه بر تامین آب شرب، آب زراعی تولیدکنندگان این منطقه را تامین خواهد کرد که با بودجه امسال و سال آینده این پروژه عملیاتی خواهد شد و بنده قول می‌دهم در شش ماهه سال 94 به شکل کامل به بهره‌برداری برسد تا 8 هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش تولید محصولات آبی برود.

طرح گردشگری در اردبیل مصوب می‌شود

رئیس جمهور در مورد مشکل آبرسانی شهر اردبیل و اجرای طرح سد یامچی گفت: این طرح امسال و سال آینده مورد توجه و دقت نظر است و تا سال 95 مصمم هستیم تا مشکل آب شرب اردبیل را با حل برخی از موانع و مشکلات در این حوزه برطرف کنیم.

روحانی کلنگ‌زنی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل را در این سفر با هدف افزایش 480 مگاواتی به تولید برق در این استان یادآور شد و گفت: این طرح با تامین اعتبارات لازم از سوی دولت و بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی به مردم اردبیل قول داد تا راه‌آهن اردبیل – میانه که از سال‌ها پیش آغاز شده تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد تا مردم این استان بتوانند از این خط ریلی استفاده کنند.

رئیس دولت یازدهم بیان کرد: این طرح نیاز به 700 میلیارد تومان اعتبار دارد که بخشی از آن ارزی خواهد بود که دولت ظرف سه سال آینده آن را تامین خواهد کرد.

روحانی ادامه داد: طرح گردشگری نیز در این استان با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و سلامت در این استان مصوب خواهد شد و تلاش ما بر این است تا در این طرح جامع گردشگری که باید به تصویب دولت نیز برسد همه ابعاد توسعه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده و از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود تکمیل بیمارستان‌ها و احداث بیمارستان‌های جدید را به مردم استان وعده داد و از حضور گرم آنها در استقبال از هیئت دولت و همچنین دولت خدمتگزار قدردانی کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط

نظرات