- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

احداث درمانگاه تامین اجتماعی در بیله‌سوار ضروری است

87899

آرام حلیم در دیدار با رئیس و کارکنان تامین اجتماعی بیله‌سوار گفت: شهرستانی که از کل جمعیت آن 45 درصد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نباید از نبود امکانات خدمات‌دهی مناسب تامین اجتماعی رنج ببرند.

سرپرست فرمانداری بیله سوار افزود: دور از انصاف خواهد بود که این قشر زحمتکش که یک عمر به این جامعه خدمت کرده‌اند برای درمان خود با حقوق بازنشستگی به سایر شهرستان‌ها مراجعه کرده و یا در محرومیت به سر برند.
وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در حمایت از افراد زیرپوشش خود که جمعیت بیشتری از شهرستان را زیرپوشش قرار داده نیازمندی‌های ضروری به حق خانواده‌های بیمه شده را از جمله درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌های مرزی و با جمعیت زیرپوشش زیاد فراهم کرده و نسبت به تاسیس و راه‌اندازی آن اقدام کند.
حلیم تامین اجتماعی شعبه بیله‌سوار را مکلف کرد تا با مد‌نظر قرار دادن وضع معیشتی مردم مرزنشین و پوشش 45 درصدی ساکنان این شهرستان در برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی و تردد روزانه 3 هزار نفر از اتباع کشور همسایه برای مداوا به این شهر نسبت به تاسیس درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی اقدام کند.
این مسئول بیان کرد: وجود 2 هزار و 518 کارگاه غیر فعال و 20 کارگاه نیمه فعال در این شهرستان بسیار نگران‌کننده و غیرقابل قبول است که این خود مغایر با سیاست‌های دولت تدبیر و امید است که باید بخش صنعت و تولید رونق گرفته و در کنار آن سایر مولفه‌های اقتصادی نیز مورد حمایت قرار گیرد.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: نباید اجازه بدهیم که چنین زمینه‌ها و فرصت‌های شغلی در شهرستان مرزی بیله‌سوار به راحتی راکد و یا نیمه فعال بماند بلکه بهتر است به سرعت آسیب‌شناسی انجام و فراخوان برای فعال کردن این مجموعه‌ها انجام شود.