امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 31st, 2016 2:38 | کد خبر : 18646 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی سبب کاهش ترافیک می شود

معاون فرماندار پارس آباد مغان گفت: احترام به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی سبب کاهش بار ترافیکی در جاده ها و معابر شهری و آمار سوانح رانندگی می شود.

به گزارش مغانه، یاسر ندایی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک این شهرستان افزود: اجرای مصوبات شورای ترافیک به عنوان یکی از شوراهای مهم و تاثیر گذار، اقدامات فرهنگی و مشارکت فعال مردم و نیز تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی ، نقش بسیار موثری در تسهیل تردد درون شهری و کاهش ترافیک و میزان تصادفات دارد.

وی با یادآوری حادثه خیز بودن جاده های مواصلاتی شهرستان ، بر لزوم تسریع در تعریض و چهار بانده نمودن محورهای ارتباطی و نیز انجام مطالعات جامع ترافیکی شهرهای تابعه به خصوص شهر پارس آباد تاکید کرد.

وی اضافه کرد: هرگونه عملیات عمرانی در جهت تسهیل و روان سازی و رفع معضلات ترافیکی شهرستان می بایست در قالب برنامه های مطالعاتی طرح جامع ترافیکی که منطبق بر طرحهای فرا دستی است اقدام گردد .

معاون فرماندار پارس آباد با انتقاد از دستگاه هایی که در مصوبات این شورا کوتاهی و یا به صورت ناقص آن را اجرا کرده اند، از مدیران ادارات و شهرداری ها خواست ضمن پرهیز از اجرای سرعت کاه های غیر مصوب و غیر استاندارد در سطوح جاده های مواصلاتی و معابر شهری، نسبت به اصلاح و یا حذف این گونه سرعت گیر در اسرع وقت اقدام نمایند.

به گفته وی ، اجرای ادامه کمربندی از میدان آزادی تا تقاطع محور عربلو – حاج عوض ، ادامه خیابان شهید مطهری تا تقاطع مخابرات – خط کشی جاده های مواصلاتی و معابر درون شهری و رنگ آمیزی سرعت کاه ها – نصب علائم راهنمای مسیر در معابر و میادین شهری ضروری است.

وی همچنین خواستار  حذف و یا اصلاح سرعت گیرهای نصب شده غیر استاندارد و غیر ضروری در شهرها و روستاهای بین راهی محور ارتباطی پارس آباد – اردبیل شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

دلسوزمغان

اگر مسئولین به صحبت های خودشون در عمل اجرایی کنند یقینا خیلی از چیزهای کاهش پیدا میکند