- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

آهوی مغان در پ‍ارس آباد دوقلو زایید

?????? ???

محمد مجرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه افزود: این سومین سال متوالی است که ما شاهد دوقلوزایی آهوان سایت تکثیر و احیای این شهرستان هستیم.

وی حال عمومی بره های تازه متولد شده را خوب توصیف کرد و افزود: دو سال پیش اولین بره آهوی مغان با نام “موغانا جیران” به دنیا آمد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست پارس آباد با بیان اینکه نسل آهوی مغان 40سال پیش در این منطقه منقرض شده بود، اضافه کرد: با اجرای طرح ملی احیای آهوی مغان در سال 89 تا کنون، اقدامات مهمی برای در این راستا در سایت فنس کشی شده قشلاق ˈعلملوˈ انجام شده است.
وی،با ابراز رضایت از وضعیت آهوان، اظهار کرد: با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست و سازگاری آهوی مغان با اقلیم این منطقه ، این مکان برای نگهداری و احیای گونه ی نادر آهوی مغان انتخاب شده است.

وی مساحت سایت احیای آهوی مغان را 50هکتار ذکر و تصریح کرد: این مکان علاوه بر احیای آهو مغان یکی از جاذبه های گردشگری پارس آباد به حساب می آید و سالانه بطور متوسط حدود ۲۰ هزار گردشگر از این مرکز بازدید مي كنند.

او، وظیفه سازمان محیط زیست را احیای زیستگاههای گیاهی و جانوری و تقویت ذخایر ژنتیکی عنوان کرد و از عشایر و مردم منطقه خواست از محیط زیست به خوبی پاسداری و نگهبانی کنند.

وی از مسوولان و نماینده مردم شهرستان خواست مشکل راه و برق این سایت را با تخصیص اعتبار مناسب برطرف کنند تا گردشگران بتوانند به راحتی از این سایت دیدن کنند.

 

 

3 Comments (Open | Close)

3 Comments To "آهوی مغان در پ‍ارس آباد دوقلو زایید"

#1 Comment By مغانی On 2014/06/10 @ 12:05 ب.ظ

آیا تابحال این اتفاق مهم در رسانه استانی پرداخته شده است ؟
آیا کسی ازش مستند تولید و به دنیا نشان داده است ؟
مهم انعکاس این اتفاق است نه اینکه فقط مردم دشت مغان بداند.

#2 Comment By مغانی On 2014/06/25 @ 7:52 ق.ظ

من از مدیر سایت خواهش دارم این مسئله مهم و این اتفاق نادر را پیگیری و بخوبی انعکاس بدهند و از مسئولین زیربط( محیط زیست ، فرمانداری …) از شون مصاحبه بگیرند که اینها برای این مهم چه اقداماتی کردند ؟
در جام جهانی فوتبال یوز پلنگ خراسان را بعنوان نماد ایران در جام جهانی قرار می دهند . اگر برای مسئولین شهر مهم بود و زرنگ بودند الان آهوی دشت مغان که نو دنیا بی نظیره بعنوان نماد جام جهانی ایران استفاده میشد؟چرا مسولین شهر از این ظرفیت مهم استفاده نکرده ؟ چرا حداقل ازش یک فیلم و مستند پخش نکردند ؟
این گونه ها د راین دوره زمانه واقعا نادر و کمیابه است ؟ ما میتوانیم با توسعه حیات وحش توریسم جذب کنیم و آنها به پارساباد ارز بیارند شغل ایجاد بشه و…..
خواهشا از مسولین زیربط بخواهید برای آهوی مغان چه اقدامی کردند و نتیجه مصاحبه را با عکس آهوی مغان مجددا توسایت بزارین .
ممنون از زحمات و سایت خوبتون . موفق باشید

#3 Comment By فرهان On 2014/06/30 @ 8:28 ب.ظ

با فرمایشات آقا یا خانم مغانی کاملا موافقم.ممنون از سایتتون