امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 13th, 2014 7:18 | کد خبر : 7212 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آب سد خداآفرین تا سه سال آینده اراضی پارس آباد را سیراب می کند

استاندار اردبیل گفت : با توجه ویژه دولت تدبیر و امید در مهار آب های مرزی انتظار می رود تا سه چهار سال آینده با تکمیل شبکه پایاب ، آب سد خداآفرین در خدمت توسعه کشاورزی منطقه مغان قرار گیرد.

به گزارش مغانه، مجید خدابخش در بازدید از سد در حال احداث خداآفرین افزود: دولت در جریان سفر رییس جمهوری به اردبیل ، برای تامین آب 83 هزار هکتار از زمین های منطقه اعتبار لازم را تخصیص داده و در طول سه سال آینده با انتقال آب ارس از سد خداآفرین به اراضی دیم تحول شگرفی را در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: عملیات احداث شبکه پایاب سد خداآفرین در حال انجام است و با تزریق اعتبار لازم انتظار می رود که کارها بر اساس برنامه پیش رود.در اغلب روستاها به علت شرایط موجود آب شرب در مصارف غیرآشامیدنی صرف می شود که باید این امر اصلاح شود.

استاندار اردبیل همچنین در بازدید از پروژه آبرسانی عمران آباد شهر اصلاندوز گفت: 60 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه مورد نیاز می باشد و تاکنون 35 میلیارد ریال از آن تامین اعتبار شده است .

وی با بیان اینکه مصرف نادرست آب آشامیدنی یکی از عوامل اصلی ایجاد مشکل در این زمنیه می باشد گفت : مصرف صحیح آب و صرفه جویی در آن باید در جامعه فرهنگ سازی شود .

اخبار مرتبط

نظرات