- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

آب آشامیدنی۴۰قشلاق پارس آباد با تانکر تامین می شود

اسلام پهلوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه افزود: ۴۰قشلاق این شهرستان فاقد آب لوله کشی شده است و برای تامین آب مورد نیاز اهالی و احشام از دو دستگاه تانکر آبرسانی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در قبال توزیع یک تانکر آب در منطقه عشایری، ۲۵۰هزار ریال از ساکنان دریافت می شود، ادامه داد: آبرسانی به روستاها و قشلاقات فاقد آب، از درخواست ها و مطالبات اصلی عشایر منطقه است.

وی از اجرای طرح مجتمع آبرسانی “احمدلو” با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال خبر داد و گفت: در فاز نخست، ۹قشلاق و در فاز دوم نیز ۹قشلاق عشایری و در مجموع ۱۸قشلاق از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهد شد.

به گفته وی ، شهرستان پارس آباد مغان با ۳۱هزار ۵۰۰هزار نفر جعمیت عشایری در قالب شش هزار و ۲۰۰خانوار و ‪۲۴۰ قشلاق و ‪ ۱۲طایفه ازنظر تعداد جمعیت عشایری رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

پهلوان با اعلام اینکه در زمان حاضر نزدیک ۵۰درصد جمعیت عشایری استان در پارس آباد سکونت دارند، بیان کرد: عشایر نجیب و غیور این شهرستان با ۵۸۰هزار واحد دامی، در تامین انواع فرآورده های لبنی و دامی مورد نیاز کشور سهم ویژه ای دارند.

وی اضافه کرد: عشایر ایلسون(شاهسون) به عنوان سومین ایل بزرگ کشور در منطقه مغان ساکن هستند که علاوه بر نگهداری و پرورش دام و طیور در زمینه کشاورزی و صنایع دستی فعالیت دارند.

پارس آباد مغان با حدود ۲۰۰هزار نفر جمعیت در ۲۳۰کیلومتری شمال اردبیل و سواحل دل انگیز رودخانه پرآب ارس (آراز) واقع است.