امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 18th, 2016 4:15 | کد خبر : 19029 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آئین نکوداشت استاد «بختیار علیمرادی» در پارس‌آباد برگزار شد

در آستانه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، مراسم نکوداشت شاعر برجسته پارس‌آبادی استاد بختیار علیمرادی متخلص به «موغان‌اوغلو» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، در آستانه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار، مراسم نکوداشت شاعر برجسته پارس‌آبادی استاد بختیار علیمرادی متخلص به «موغان‌اوغلو» با حضور فرماندار پارس‌آباد، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و مسئولان اجرایی شهرستان، شاعران و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب در سینما انقلاب پارس‌آباد برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد در این مراسم با تجلیل از مقام استاد بختیار علیمرادی، وی را شاعری برجسته در شمال غرب کشور دانست و قطعه‌ای از شعر وی را قرائت کردند.

غریب منوچهری تصریح کرد: استاد بختیار علیمرادی مشهور به موغان‌اوغلو از شاعران نامدار شهرستان پارس‌آباد مغان است که مورد توجه استاد شهریار بوده است.

وی اظهار کرد: علیمرادی بیش از ۴۰ سال است که در زمینه‌های مختلف ادبی اشعاری سروده و جوانان و شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب را به سمت این وادی سوق داده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد افزود: کتاب‌های «آی ساوالان»، «شاعیر اؤرییم» و «عؤمرومون آغاجیندان بیر یارپاق» از آثار ماندگار او است و این شاعر که اخیرا در بستر بیماری بوده، تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار دارد.

قرائت زندگینامه این شاعر گرانقدر، خاطره‌گویی و شعرخوانی توسط شعرای منطقه و مهمانانی از مناطق دور و نزدیک و اجرای موسیقی سنتی بخش‌هایی از این مراسم نکوداشت بود.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شاعران، هنرمندان و فرهنگ‌دوستان از مقام استاد بختیار علیمرادی تجلیل گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هنگام اهدای هدیه به وی اعلام کردند که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام هزینه‌های ادامه درمان استاد بختیار علیمرادی را متقبل خواهد شد.

۱۳۹۵۰۶۲۷۱۳۵۴۴۵۸۵۲۸۶۸۳۵۸۴

 

اخبار مرتبط

نظرات